728 x 90

هشدار آمریکا:‌ شناورهای رژیم ایران کشتیرانی بین‌المللی را به خطر می‌اندازند

ورود ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» به تنگه هرمز
ورود ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» به تنگه هرمز
خبرگزاری رویتر 2فروردین 96 گزارش داد:
به دنبال نزدیک شدن شناورهای تندرو سپاه پاسداران به ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» در روز سه‌شنبه اول فروردین در تنگه هرمز، فرماندهان نیروی دریایی آمریکا رژیم ایران را متهم کردند که کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی را به مخاطره انداخته و باعث «مزاحمت» برای کشتی‌های جنگی در این تنگه می‌شود.

به گزارش رویتر، آنها هشدار داده‌اند برخوردهایی از این دست در آینده می‌تواند موجب اشتباه محاسباتی شود و به درگیری نظامی بیانجامد.

طبق این گزارش، این فرماندهان گفته‌اند، دو دسته از شناورهای تندرو رژیم ایران روز سه‌شنبه به هنگام ورود ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» به تنگه هرمز به این ناو نزدیک شدند. ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» روز سه‌شنبه برای نخستین بار در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از اقیانوس هند وارد خلیج‌فارس شد.

طبق این گزارش، فرماندهان آمریکایی گفته‌اند زمانی که شناورهای رژیم ایران به ۸۷۰ متری ناو هواپیمابر «جورج اچ دبلیو بوش» رسیدند، هلیکوپترها از روی عرشه به پرواز درآمدند و به چرخ‌زنی بر فراز این قایقها پرداختند. این رویارویی بدون شلیک گلوله پایان یافت.

دریاسالار کنت وایتسل گفته است، ناخشنودی ما از این است که قایق‌های رژیم ایران در وسط آب‌های بین‌المللی بودند، در حالی که ما در حال استفاده از حق خود برای دریانوردی در آب‌های بین‌المللی و حرکت به سمت خلیج‌فارس بودیم.

وی اضافه کرده است: با دوربین می‌شد دید که (این قایق‌ها) پوشش‌های روی سلاحهای خود را برداشته بودند. نیروهای متصدی این سلاحها پشت آنها قرار گرفته بودند و تصاویر هوایی نشان می‌دهد که این سلاحها حاوی مهمات بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08cefe92-30c4-4693-8b24-6aaf19ea7ce4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات