728 x 90

سوريه,

مذاکرات صلح سوریه هفته جاری در ژنو برگزار می‌شود

-

هیئت اپوزیسیون سوریه
هیئت اپوزیسیون سوریه
آسوشیتدپرس به‌نقل از یک سخنگوی سازمان ملل‌متحد خبر داد:‌ رژیم سوریه و هیأت اپوزیسیون آن تأیید کرده‌اند در دور تازه مذاکرات صلح در هفته جاری در ژنو سوئیس شرکت خواهند کرد.

الساندرا ولوچی، از سخنگویان سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه 1فروردین 96تأکید کرد: همه طرف‌هایی که در دوره قبلی مذاکرات در فوریه ۲۰۱۷ حضور داشتند، تأیید کرده‌اند در این دور از گفت و گوها نیز مشارکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد:‌ ا ستفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هم‌اکنون در حال دیدار از کشورهای عربستان، روسیه و ترکیه است که نقش کلیدی دربحران سوریه دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی سازمان ملل‌متحد در ادامه گفته است: در غیاب استفان دی‌میستورا، معاون وی مذاکرات جداگانه با هیات‌های را از روز پنجشنبه سوم فروردین‌ماه آغاز می‌کند تا زمینه مذاکرات رو در رو هیأتها فراهم شود.

الساندرا ولوچی همچنین گفته است، این دور از مذاکرات بر محورهایی چون، مسایل قانون اساسی، انتخابات، حکومت، مبارزه با تروریسم، امنیت و اقدامات برای اعتمادسازی متمرکز خواهد بود.

طبق این گزارش طی چهار دور مذاکراتی که دو طرف زیر نظر استفان دی‌میستورا از آغاز سال ۲۰۱۶ داشته‌اند، با یکدیگر رو در رو و مستقیم مذاکره نکرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/faa3e6ef-3d07-41fe-bded-619f1e5900dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات