728 x 90

نقض حقوق بشر,

مصاحبه با حسن هاشمیان در مورد نقض فاحش و مستمر حقوق‌بشر در ایران

-

شورای حقوق بشر ملل متحد
شورای حقوق بشر ملل متحد
بی عملی جامعه جهانی باعث شده رژیم ایران به نقض مستمر و فاحش حقوق‌بشر ادامه بدهد. اظهارات حسن هاشمیان پژوهشگر سیاسی ایرانی در واشینگتن در مصاحبه با اسکای نیوز28اسفند 95:
حسن هاشمیان پژوهشگر سیاسی ایرانی در واشینگتن: در همه نشستهای شورای حقوق‌بشر و ارگانهای وابسته در سازمان ملل موضوع نقض سازمانیافته حقوق‌بشر در ایران مطرح می‌شود. نقض حقوق‌بشر بخش پایه‌یی در سیاست رژیم ایران شده است. لذا شورای امنیت بایستی در این باره کاری انجام بدهد.

بر اساس آخرین گزارشی که گزارشگر حقوق‌بشر عاصمه جهانگیر منتشر کرده رژیم ایران همه مرز سرخهای حقوق‌بشر را زیر پا گذاشته است. با این وجود محاکمه رژیم ایران از طریق سازمان ملل‌متحد امکان عملی ندارد.

یعنی همه مراحل در شورای حقوق‌بشر طی شده است و این گزارش بایستی به شورای امنیت داده شود و در آنجا علیه رژیم ایران تصمیم‌گیری بشود ولی متأسفانه با وجود روسیه و چین هیچ اقدامی علیه رژیم ایران اتخاذ نمی‌کنند. به همین دلیل این رژیم براحتی به نقض حقوق‌بشر ادامه می‌دهد و هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد، زندانی می‌کند و می‌کشد و شکنجه می‌کند...

چرا نمی‌گذارند گزارشگر ویژه وارد ایران بشود. قبلاً هم نگذاشتند گزارشگر قبلی احمد شهید وارد ایران بشود، رژیم ایران اگر راست می‌گوید که این گزارشات صحت ندارد چرا به گزارشگر اجازه ورود به ایران را نمی‌دهند.

اسکای نیوز: بعضی‌ها می‌گفتند با ریاست‌جمهوری حسن روحانی وضعیت به‌طور نسبی تغییر می‌کند ولی می‌بینیم چیزی تغییر نکرده است. درست است؟

حسن هاشمیان:‌ روحانی درباره حقوق‌بشر صحبت نمی‌کند زیرا به تعهدات و قولهایی که داده بود عمل نکرده است. حسن روحانی هیچ چیزی و هیچ حرفی ندارد که به مردم بزند و همه حرف هایش دروغ در آمده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb807be5-7360-47b0-9ede-82b423ac7a0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات