728 x 90

نمايش انتخابات رياست جمهورى ,

شکست برجام، کارنامه اقتصادی روحانی و تشتت باند خامنه‌ای در معرفی کاندیدا، موضوعات جنگ انتخابات

-

تشتت در درون باندهای رژیم بر سر انتخابات نمایشی ریاست جمهوری
تشتت در درون باندهای رژیم بر سر انتخابات نمایشی ریاست جمهوری
شکست برجام و کارنامه اقتصادی آخوند روحانی از یک سو و تشتت در معرفی کاندیدای واحد از سوی باند خامنه‌ای هم‌چنان به‌عنوان موضوعات اصلی در جدال نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم مطرح هستند. گزارشی در این باره:
کیهان خامنه‌ای با تیتر درشت وعده‌بازی و دستاوردسازی تاکتیک انتخاباتی جریان (روحانی) نوشت: دولتیها گفتند و مردم ندیدند. آمارسازیهای دولت یازدهم، نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان هم نوعی رکورد محسوب می‌شود. ناتوانی بی‌سابقه دولت در بخش واقعی اقتصاد باعث شده است راه معجزه آماری در پیش گرفته شود.

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان نیز نوشت: قرار بود با اجرایی شدن برجام، صدها میلیارد دلار از دارایی‌های (نظام) آزاد شود، تمامی تحریم‌ها لغو شود، چرخش معیشت مردم همراه با سانتریفیوژها به چرخش درآید، سرمایه‌گذاری خارجی صورت پذیرد... ولی طرف مقابل ما به هیچ‌یک از این تعهدات خود عمل نکرده است... چرا باید (آنها) همه تعهدی که در برجام پذیرفته‌اند را با فروش 2 فروند ایرباس، تمام شده اعلام کنند؟! و متأسفانه برخی از مسئولان (آن‌ ) را دستاورد برجام معرفی می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند؟

همچنین روزنامه متعلق به دستگاه قضایی رژیم نوشت: باید گفت اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند تفکر و روحیه انقلابی است؛ نه تفکری که کلید حل مشکلات اقتصادی را در لوزان، ژنو و نیویورک دنبال می‌کند. آنهم در شرایطی که مسأله اقتصاد به میدان چالش تحمیلی بیگانگان تبدیل شده است."

پاسدار محسن رضایی نیز تلویحا حل بحران اقتصادی را موکول به برکناری دولت روحانی دانست و اضافه کرد: وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ضعیف است دولت، مجلس و قوه قضاییه باید انقلابی شوند افراد انقلابی کشور را از مشکلات معیشتی و اقتصادی نجات دهند.

در مقابل، باند روحانی این حملات را در جهت ضعیف کردن روحانی و زمینه‌سازی برای رد صلاحیت او در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرده‌اند.

یک مهره باند روحانی گفت: اصول‌گرایان توپخانه‌ای علیه دولت شده‌اند... (چون) تنها صورتی که می‌توانند مقابل او ایستادگی کنند این است که او رد صلاحیت شود... تنها امیدی که دارند این است که تلاش کنند روحانی رأی کمتری کسب کند. تنها استراتژی آنها این است که روحانی با اختلاف کمتری آنها را شکست دهد و رأی او دچار ریزش شود.

آخوند موسوی لاری، وزیر کشور سابق رژیم، نیز به رادیو و تلویزیون تحت کنترل خامنه‌ای گوشزد کرد که تبلیغاتش نتیجه معکوس می‌دهد. وی گفت: در انتخابات ٧٦ ناطق نوری مورد مهر و محبت رادیو تلویزیون بود. اما خود ناطق نوری گفت یکی از عوامل شکست همین رادیو تلویزیون بود! چون آن‌قدر روی من کار کرد که مردم واکنش منفی نشان دادند.

روزنامه حکومتی شرق نیز نوشت حضور رسانه‌یی و پوشش اخبار مرتبط با رئیسی در هفته‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. و (رقیبان) می‌خواهند انتخابات را به سمت دو قطبی شدن پیش ببرند و تصور می‌کنند در چنین شرایط روحانی شکست خواهد خورد.

این روزنامه حکومتی افزود: حالا مشخص است که اصول‌گرایان نه برای کاستن از آرای روحانی بلکه برای شکست او می‌آیند. برای نخستین‌بار برای یک‌دوره‌ای‌کردن ریاست‌جمهوری، با هدف حذف او می‌آیند. برای همین هم ائتلاف (گروه جدیدی) را تشکیل دادند تا نامزد واحدی از درون آن بیرون بیاید. اما آنها به 14 اسم رسیده‌اند. اما لشکر نامزدهای اصول‌گرا‌ ، جبهه (جدید) را پشت سر گذاشته‌اند. عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه‌رسماً اعلام کاندیداتوری کرد. سعید جلیلی و مصطفی میرسلیم (به‌صورت تکی کاندیدا می‌شوند).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f7ad59c-e06e-4267-b3ac-c3276ad58655"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات