728 x 90

نمايش انتخابات رياست جمهورى ,

جنگ و سردرگمی درونی برای یک نمایش!

-

تشتت در درون باندهای رژیم بر سر انتخابات نمایشی ریاست جمهوری
تشتت در درون باندهای رژیم بر سر انتخابات نمایشی ریاست جمهوری
اخبار مربوط به جنگ انتخابات هم‌چنان بخش بزرگی از اخبار و گزارشات رسانه‌های حکومتی را به خودش اختصاص داده است. این اخبار از یک طرف بیانگر تشتت در درون هر باند و از طرف دیگر رو در رویی باندها با هم است.

رویارویی باند خامنه‌ای با آخوند روحانی به گونه‌یی است که سپاه پاسداران و بسیج ضدخلقی نیز ناگزیر به ورود به صحنه علنی جنگ با روحانی شده‌اند، در این رابطه پاسدار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ارگان بسیج ضدخلقی (روزنامه جوان) می‌نویسد: ”اگر در انتخابات، صحنه انتخابات، صحنه رقابت بین یک فرد اصلح و چندین فرد صالح نباشد، بلکه آن صحنه، صحنه رقابت بین دو جریان انقلابی و غیر انقلابی باشد، در چنین انتخاباتی تکلیف چیست؟ به‌طور قطع در چنین انتخاباتی، می‌توان گفت، تکلیف پیروز نمودن جریان انقلابی است“. (جوان 25اسفند 95)

وطن امروز یکی از رسانه‌های باند خامنه‌ای، روحانی را متهم می‌کند کار رویارویی با ولی‌فقیه ارتجاع را به جایی رسانده است که ”معاندین“ از او حمایت می‌کنند و در این رابطه می‌نویسد: ”فارغ از بحث قانونی، پیش از روشن شدن ابعاد مختلف موضوع، تمرکز آحاد جامعه بر علل حمایت معاندین انقلاب اسلامی و مخالفان استقلال اقتصادی و سیاسی جامعه ایرانی از برخی نامزدها یا تخریب گروهی دیگر قطعاً در تصمیم‌سازیهای آینده مؤثر خواهد بود“. (وطن امروز 25اسفند 95)

صادق زیبا کلام یکی از مهره‌های حامی دولت روحانی می‌گوید: ”آنچه مسلم است، اصول‌گرایان برای شکست روحانی دو هدف برای خود تعریف کرده‌اند. نخست این‌که او ردصلاحیت شود... هدف دیگر اصول‌گرایان که درباره آن اتفاق‌نظر دارند این است که به‌صورت قانونی یعنی در صندوق های رأی، روحانی را شکست بدهند. این مسأله نیازمند این است که دولت را به‌شدت تضعیف و تخریب کنند“. (رسانه حکومتی آخرین خبر23اسفند 95)

در زمینه تشتت درونی باند خامنه‌ای پاسدار یدالله جوانی مشاور نماینده خامنه‌ای در سپاه به‌رغم این‌که به دستجات درونی باند خامنه‌ای فراخوان می‌دهد که در مقابل باند مقابل یکدست و یکپارچه عمل کنند، اما نمی‌تواند شکاف درونی باند خامنه‌ای را هم کتمان کند و و نسبت به آن هشدار می‌دهد: ”پرواضح است که در این صحنه، خطای راهبردی آن است که جریان انقلابی، در عین‌حال که با جریان غیر انقلابی رقابت می‌کند، به یک رقابت درون جریانی نیز روی آورد. این خطای راهبردی در جریان انقلابی، موقعی رخ می‌نماید که بخشی از نیروهای انقلابی، با نادیده انگاشتن واقعیات صحنه رقابت، با طرح بحث رأی به اصلح به‌عنوان عمل به تکلیف، راه خود را از بخش دیگری که به فکر پیروزی جریان انقلابی در انتخابات است جدا نماید“. (روزنامه جوان 25اسفند 95)

گفته‌های این پاسدار ناظر بر این واقعیت است که هم‌اکنون در درون باند خامنه‌ای برای معرفی کاندیدای واحد تشتت و چنددستگی حاکم است، به‌نحوی که دو دسته اصلی این باند یعنی جبهه موسوم به پایداری و باند موسوم به ”جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی“ نتوانسته‌اند در مورد یک یا چند کاندیدا از میان باند خامنه‌ای به نقطه‌نظر واحد برسند و کاندیدای مشترک بدهند.

شورای مرکزی ”جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی“ که ظاهراً بزرگترین دسته در میان دستجات باند خامنه‌ای است، نتوانسته است تاکنون کاندیدای واحدی را معرفی کند و از میان مهره‌های باند خامنه‌ای تاکنون 14نفر را به‌عنوان کاندیدا معرفی کرده است. آنطور که از اخبار رسانه‌های رژیم در مورد این باند برمی‌آید، ممکن است در آینده نیز نتواند در مورد معرفی کاندیدای واحد به اتفاق‌نظر برسد.

تا کنون نیز از میان کاندیداهای باند خامنه‌ای چهره‌های شاخصی مانند پاسدار جلیلی و مصطفی میر سلیم (کاندید باند موتلفه) به خواست باند خامنه‌ای تمکین نکرده‌اند، و آن‌چنان که رسانه‌های حامی دولت روحانی مطرح می‌کنند ممکن است به‌طور مستقل در خیمه شب‌بازی انتخابات رژیم شرکت کنند.

در کنایه به تشتت درونی باند خامنه‌ای در مورد عدم توافق بر سر کاندیدای واحد روزنامه حکومتی آرمان می‌نویسد: ”به جای ۱۰ نفر نام ۱۴چهره اصولگرا به‌عنوان لیست نهایی اصول‌گرایان اعلام شد. یعنی ۴ نفر اضافه تر از آنچه وعده داده شده بود. بنابراین به خوبی می‌توان دریافت که خروجی همه تلاش‌های جمنا تحت عنوان لیست ۱۴ نفره حکایت از عمق اختلافات در جریان اصول‌گرا دارد“. (آرمان 25 اسفند 95)

اعلام کاندیداتوری آخوند اشرفی اصفهانی که نزدیک به باند رفسنجانی شناخته می‌شد و همچنین اعلام کاندیدا شدن یک مدعی دیگر به اسم امرالله شیخیانی از دارو دسته‌های نزدیک به روحانی تشتت در این باند را هم به نمایش گذاشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6359dfc-3f8e-4456-ac37-1c1c9b78860b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات