728 x 90

شيوع آنفولانزاى مرغى,

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان کهگیلویه و بویراحمد رسید

-

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
معاون سیاسی امنیتی رژیم در استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شیوع «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» در این استان خبر داد. فتاح محمدی در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت این استان در این زمینه را «بحرانی» اعلام کرد و از همه نهادها در این زمینه خواست برای برخورد با این «بیماری خطرناک» چاره‌اندیشی کنند. محمدی افزود: در برخی از شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد آنفولانزای فوق حاد پرندگان جدی و بسیار خطرناک گزارش شده است.

وی گفت: متأسفانه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق استانهای همجوار کهگیلویه و بویراحمد به این استان انتقال داده شده و تعدادی از پرندگان خانگی را تلف کرده است.

" کرم الله کیانی رئیس دامپزشکی رژیم در کهگیلویه بزرگ نیز از فراگیرشدن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستانهای کهگیلویه خبر داد و گفت: با انجام بررسیها و انجام آزمایش‌های مستمر، متأسفانه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دهدشت مرکز کهگیلویه نیز رسیده است“.

کیانی تأکید کرد که بیماری آنفولانزا قابلیت انتقال به انسان را دارد و باید با شناخت علائم این بیماری، از تماس مستقیم با پرندگان آلوده و مدفوع آنها خودداری شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fc6a0a5-beb9-4020-9575-dd340db38d59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات