728 x 90

ادبیات و فرهنگ,

مراقب حیوانات باشیم!

-

آهای! آهای اونهایی که در گوشه و کنار تهران، و شهرستانها از نان شب و پول توجیبی خودتان می‌زنید و از دستفروشی‌های مخالف نظام، گر و گر هفت‌ترقه و تی‌ان‌تی، فشفشه و دینامیت و بالن آرزوها و منور و اکلیل سرنج و اکلیل سرنج سه‌گوش و کپسول و زنبوری و پروانه‌یی و سوتی و موشک و کهکشان تکی و کهکشان شش‌تایی، آبشار دستی کوچک و بزرگ و انواع آبشارهای دیگر مثل ارغوان و سرو و رز و شقایق و چلچلة هفت‌شوت و کوفت و زهرمار می‌خرید! فکر نکنید برادران نیروی انتظامی حواسشان نیست! و به‌خاطر «مدیریت صحنه» و «مهندسی فرهنگی» تا فیها خالدون مانند سیب‌زمینی بی‌رگ و ببو شده‌اند. آهای! آهای!

اگر در برابر مرجعیت «گوش شنوایی» ندارید و فتوای «آیت‌الله مکارم شیرازی» برایتان صنار ارزش ندارد، اگر به جوانی خودتان رحم نمی‌کنید و به‌خاطر بازی با مواد محترقة خطرناک می‌خواهید این دم‌عیدی خانواده‌هایتان رخت عزا بپوشد، اقل‌کم به سلامت حیوانات شهری فکر کنید. «در این فصل، برخی پرندگان لانه‌های خود را ساخته و تخم هم گذاشته‌اند، اما سر و صداهای ناهنجار موجب بروز ترس و فراری دادن آنها از آشیانه‌ها می‌شود. همچنین ممکن است برخی جوجه‌ها سر از تخم در آورده باشند که با ترک مادر از آشیانه قطعاً از دست خواهند رفت. از طرف دیگر، صدای ناگهانی انفجار می‌تواند باعث بروز سکته در حیوانات شهری مثل گربه‌ها و سگ‌ها شود و بروز ترس در آنها به حدی باشد که بچه‌های تازه متولد شده را رها کنند، هنگام فرار تصادف کنند، به‌شدت صدمه ببینند و حتی جانشان را از دست بدهند!». (1)

***
ای خدا! مردیم از این همه رعایت «حقوق شهروندی» در «دولت تدبیر و امید»!

ع. طارق
24اسفند 95
پانویس: -----------------------------------------------------------------

(1)خبرگزاری حکومتی جام جم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a644cec-321b-469d-8ede-1cd8c3a449b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات