728 x 90

روز جهانى زن,

اوا دوران راموس نماینده پیشین پارلمان اسپانیا؛ میزگرد «زنان در رهبری، تجربه مقاومت ایران» + فیلم

-

اوا دوران راموس نماینده پیشین پارلمان اسپانیا
اوا دوران راموس نماینده پیشین پارلمان اسپانیا
خانم رئیس جمهور
خانم رجوی ـ به‌طور واقعی من گوش می‌کردم به دوستم «گری دوران» در مورد آنچه که به صحبتهایم در امروز صبح ربط پیدا می‌کرد، ما نمی‌توانیم از آنچه که بر زنان در خیلی از کشورها می‌گذرد بی‌تفاوت باشیم و خودمان را کنار بکشیم. ما زنان نه می‌توانیم اجازه بدهيم و نه می‌توانیم بی‌عمل بایستیم در مورد زنانی که در این کشورها از حقوق انسانی برخوردار نیستند کما این‌که از تحصیل و بهداشت محروم هستند زنان باید از حق آزادی بهره‌مند باشند، زیرا چه ما و چه زنان در مقاومت ایران نشان دادیم که ما هم‌چون ستونهایی هستیم ستونهایی که در واقع  محتوای یک خانواده را نمایندگی می‌کنیم ما زنان، کسانی هستیم که در تلاش هستیم پیشقدم باشیم برای درست کردن اجتماعی که مردان در آن دوشادوش ما باشند اما به‌طور واقعی قبل از هر چیز برای تحقق این مهم نیازمند آزادی هستیم.
در کشور من اسپانیا ما دچار یک نوع خشونت جنسی بودیم که مدت زمان زیادی وجود داشت و آثار آن هنوز در اذهانمان و همین‌طور به‌لحاظ سیاسی بر جای مانده است. خشونتی که منجر به قتل زنان بسیاری شد، فقط به جرم زن بودن و هنوز هم در این زمان وجود دارد بنابراین من بر این باورم که بر ما زنان است که صدایمان را بلند کنیم ما باید در این قرن جلو گیری کنیم از اتفاقاتی که روزانه در حال رخ دادن است و پیش می‌آید نه تنها در مورد زنان بلکه در مورد کودکان، ما باید با هم یک عمل مشترک داشته باشیم و صدای واحدی باشیم در کشورهایمان برای زنان ایران و زنان مقاومت ایران. من از موقعی که در این کنفرانس برای اولین بار مواجه شدم با کمیته زنان، در مجلس نمایندگان اسپانیا درخواست کردم که پاسخ بدهیم به فراخوانی که از سوی این زنان مطرح شده و از ما کمک خواسته‌اند در کشورهایمان. من فکر می‌کنم که این را باید دنبال کنیم برای این‌که نمی‌توانیم به کشورهای غربی این اجازه را بدهیم که از حکومتهای خودکامه مثل رژیم ایران حمایت کنند. من بر این باور هستم که ایران باید کشوری آزاد، و دموکرات باشد با نسلی جدید. جوانان ما از این آزادی برخوردار هستند کما این‌که ما این آزادی را داریم که در هرکجای کشور نظرمان را ابراز کنیم و با زندان، بازداشت و از دست دادن زندگی مواجه نشویم چرا که می‌دانیم این آزادی ضروری است، به هرحال مهمتر از هر چیزی با اجازه شما خانم رئیس‌جمهور ما باید صدای شما و مردم شما باشیم در کشورهای خودمان برای کمک به شما و باید به هر میزان که می‌توانیم کمک‌کار شما باشیم برای این‌که ایران هم بتواند آزاد شود و این خواسته ما که دیدن شما در مقام ریاست جمهور کشورتان هست محقق شود و در همین راستا بتوانیم به بقیه دنیا بگوییم که با شما و همه این زنان و مردمتان همراه شوند. با تشکر بسیار.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4217018c-be91-4478-a569-1589abdebb21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات