728 x 90

روز جهانى زن,

سناتور اولین یونه عضو سنای فرانسه؛ میزگرد «زنان در رهبری، تجربه مقاومت ایران» + فیلم

-

سناتور اولین یونه عضو سنای فرانسه
سناتور اولین یونه عضو سنای فرانسه
خانم رئیس‌جمهور،
مریم عزیز،
خانمها و آقایان، نمایندگان پارلمان که از اقصی نقاط جهان برای حمایت از این امید بزرگ، یعنی آزادی، آمده‌اید؛ آزادی‌ای که در انگیزشهای همه این زنان رنج‌دیده نمایان است؛ زنان شکنجه‌شده، زنانی که در اعدامهای بدوی کشته شده‌اند، زنانی که یاد آنها را گرامی داشتیم؛ گرامیداشتی با شکوه که لایق آن بودند.
من تحت‌تاثیر قرار گرفتم؛ به دلایل متعدد خیلی تحت‌تاثیر قرار گرفتم. بیش از 40سال است که در جهت انگیزشهایم فعالیت می‌کنم و معتقدم که مبارزه شما مبارزه بسیار مشروعی است: آزادی، برابری، برادری، جمهوری‌ای که بر پایه مذهب تشکیل نشده. به نظر من این ارزشها برای حقوق زنان از اهمیت بالایی برخوردارند.
من دیروز هم اشاره کردم که در فرانسه ما به حقوقی دست یافته‌ایم، ولی باید مستمراً هوشیار باشیم تا این حقوق مورد احترام قرار بگیرند. این حقوق هر آن ممکن است زیر علامت سؤال قرار بگیرند.
به‌عنوان نماینده سنا، قوانینی را وضع می‌کنیم تا حقوقی را برای همه شهروندان، اعم از مرد و زن، فراهم کنیم. این امر بسیار مهمی است. اما این حقوق ممکن است مورد احترام قرار نگیرند. برای همین باید همیشه در این زمینه هوشیار بود.
هر چه باشد باید بگویم که به‌عنوان یک نماینده من تا آخر این انقلاب در کنار شما خواهم بود. این امر بسیار مهمی برای من است چون بین دیروز و امروز چیزهای زیادی فرا گرفته‌ام. معتقدم که همراهی شما امر مهمی است. شما نیاز به افرادی مثل ما در اقصی نقاط جهان دارید تا پیامی را که در این‌جا دادید به کشورهای خودمان منتقل کنیم. انتقال این پیام امر مهمی است. من در شهر «اُبِرویلیه» در استان 93 یعنی «سٍن سُن دنی» هستم. این شهر زخمهای زیادی را در بردارد، چون ما مشکلات زیادی داریم و برادران مسلمان زیادی داریم که با آنها گفتگو می‌کنیم. اما گفتگو با زنان بسیار پیچیده‌تر است. من معتقدم که مهم است که پیام امیدی که شما حامل آن هستید را به همه این زنان منتقل کنیم. این پیام امید بسیار مهم است. بنابراین روی من حساب کنید. من این پیام را به پارلمان و به استان خودم که استان 93 است منتقل خواهم کرد.
بار دیگر از این‌که مرا دعوت کردید تشکر می‌کنم. این لحظات شوق را نمی‌توان فراموش کرد. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1efcc993-17c4-48a6-9a9f-247cd56a8af2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات