728 x 90

روز جهانى زن,

لیندا چاوز مدیرپیشین روابط عمومی کاخ سفید؛ میزگرد «زنان در رهبری، تجربه مقاومت ایران»+ فیلم

-

لیندا چاوز مدیرپیشین روابط عمومی کاخ سفید
لیندا چاوز مدیرپیشین روابط عمومی کاخ سفید
با تشکر فراوان و با تشکر از خانم رجوی. سخنرانی که شما الآن ارائه کرده و ریشه‌های بنیادگرایی اسلامی را در ایران ترسیم کردید، و گسترش و نفوذ آن به تهدیدی که بسیاری در غرب از تروریستهای اسلامی می‌بینند.
در حالیکه به صحبتهای قبلتر ایوتا گوش می‌کردم، به نظرم اکنون ما در جهان امروز درگیر یک بحران واقعی هستیم. آنچه شاهدش هستیم این است که ترس بر سیاست‌گذاری ما تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد، و نظم کل جهان بعد از جنگ جهانی دوم، اگر در حال سقوط نیست، حداقل شکافهایی در آن دیده می‌شود. آنچه نگران آن هستیم این است که در پاسخ به نگرانی پیرامون بنیادگرایان اسلامی در جهان، و به‌طور خاص در غرب، ما در حال شروع کردن به ایجاد موانع، ساختن دیوارها و رد اصول دموکراتیک خود هستیم.

از نظر من ما نمی‌توانیم خلقی آزادیخواه باشیم اگر که نخواهیم این آزادی را با دیگران به اشتراک بگذاریم. همه کشورهایی که مانند کشور خودم از این آزادی برخوردار هستند، باید دیگران را که به‌دنبال آزادی هستند بپذیرند.

باید به واقعیتها نگاه کنیم که یک ایدئولوژی و پدیده‌یی از فاشیسم مذهبی وجود دارد که در مکانهایی مانند ایران رخ می‌دهد و ایران به صدور آن کمک می‌کند. اما این نمی‌تواند به ما اجازه دهد کسی که متخصص اسلام است را دشمن خود تلقی کنیم.

بنابراین ما در این موقعیت بسیار خطیر قرار داریم. به نظرم تا درجه‌یی که ما در غرب وارد بازی ملایان می‌شویم، این مسأله ما را به خطر می‌اندازد. بنابراین، خانم رجوی، به این دلیل است که خیلی آرزو داشتم صداهایی مانند شما را می‌توانستیم به گوش دیگران برسانیم. وقتی به اصولی که شما برای حفاظت زنان ترسیم کرده‌اید نگاه می‌کنم، برای گسترش آزادی در جهان، آنچه می‌بینم بنیادهای اصولی است که کشور من بر اساس آن بنا شد.

حقوق افراد، حق آزادی عقاید، حق تصمیم‌گیری در مورد آینده خودتان، حق قضاوت به‌عنوان یک شخص و نه بر اساس رنگ پوست، عقاید مذهبی یا جنسیت. به نظر من این یک پیام قوی است که باید به گوش افرادی بسیار بیشتر برسد. خیلی خوشحالم که این‌جا در آلبانی هستم. یک سال پیش اگر به من می‌گفتید که همراه با افراد کمپ لیبرتی این‌جا خواهم بود، باور نمی‌کردم. فکر می‌کردم یک رویا و بسیار دور از دسترس است. اما الآن این محقق شده است.

بنابراین، به نظر من جنبش شما می‌تواند چیزی به این جهان بیاموزد، یعنی شما چیزی دارید که به جهان بیاموزید، و می‌خواهم از شما درخواست کنم به کارتان ادامه دهید. می‌خواهم به شما بگویم ماهایی که با شما بوده‌ایم در کنار شما باقی خواهیم ماند و این پیامی است که تنها در مورد آینده مردم شما نیست. فقط در مورد آینده ایران نیست. بلکه در مورد آینده جهان است. با تشکر فراوان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31b42587-d60a-4016-bbe5-092b1514beff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات