728 x 90

روز جهانى زن,

سخنرانی جولی گیرلینگ نماینده پارلمان اروپا از انگلستان؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی + فیلم

-

جولی گیرلینگ نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
جولی گیرلینگ نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
با تشکر، تشکر از همه شما. شما در واقع من را نمی‌شناسید چون من بر عکس همه این سخنرانان ارجمند امروز اولین بار است، که این افتخار را دارم که در برابر شما سخنی بگویم. بنابراین، خیلی خوشوقتم که توانسته‌ام این‌جا در تیرانا مهمان شما باشم. اصلی‌ترین مسأله مورد نظر من مبارزه برای برابری و احترام برای زنان در سراسر جهان است. بنابراین، با خوشحالی بسیار از دعوت مهربانانه‌یی که برای حضور در این‌جا از من شد برای شرکت در کنفرانس شما در روز جهانی، زن استقبال کردم. به خوبی می‌دانم که نیاز نیست برای هیچ‌کدام از شما در مورد وضعیت اسفناک زنان در ایران توضیح بدهم. شما به خوبی این را می‌دانید. اما اجازه دهید از این فرصت برای تهیهٴ کلیپ ویدئویی خودم استفاده کنم تا بتوانم این پیام را بعد از کنفرانس به‌صورت بسیار گسترده‌تر منتشر کنم. در طول 38سال گذشته رژیم اسلامی ایران به‌طور مکرر زنان را از هر گونه حقوق محروم کرده، و این کار را با اعمال قوانین زن‌ستیزانه انجام داده است. هزاران تن از زنان دستگیر شده‌اند و تنها علت آن حجاب نامناسب قید شده است، یعنی به‌صورت مناسب موهای خود را نپوشانده‌اند. این وضعیت با آن آینده... که بسیاری از زنان ایران در انقلاب 1979 معتقد بودند و به سوی آن پیشروی می‌کردند، خیلی فاصله دارد. آنها هیچ تصوری نداشتند که آخوندی بر سر کار می‌آید که آنها را به قرون وسطی باز می‌گرداند. از آن زمان ما شاهد نبردی ادامه‌دار علیه یک رژیم استبداد بی‌رحم بوده‌ایم. بسیاری از آنچه که بر سر زنان در ایران می‌آید گزارش نمی‌شود. ما در پارلمان اروپا چگونه می‌توانیم کمک کنیم جزئیات درد و رنج آنها را به گوش دولتهای خود برسانیم؟ ما چگونه می‌توانیم خواستار آن شویم که دولت ما توجه کند و دست به اقدام بزنند و چنین اذیت و آزارهایی را به نام دیپلوماسی تحمل نکنند؟ چرا هنوز به‌دنبال مدره‌هایی در درون این رژیم هستیم. روحانی نزدیک به چهار سال پیش به مسند قدرت رسید و بسیاری او را یک مدره توصیف کردند. اما مدره‌یی در کار نبود و ما شاهد نزدیک به 3000 اعدامهای رسمی، از جمله زنان، بوده‌ایم و معلوم نیست چه تعدادی گزارش نشده‌اند.

در ایران زنان نسبت به هر کشور دیگری بیشتر اعدام شده‌اند. ایران اکنون در مورد رعایت حقوق زنان، در میان 144 کشور در رتبه 139 قرار دارد. این‌جا همه این را به خوبی می‌دانند. اما این وظیفه من و همکاران من است که امروز به این‌جا آمده‌اند تا این پیام را بسا گسترده‌تر پخش کنیم. مریم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران، زن بزرگی است. او جنبش خود را رهبری می‌کند و یک طرح 10 ماده‌یی را تدوین نموده است. این اقدامی برای ایران است. این طرح، قانون اساسی مبنی بر نابرابری و تبعیض را از بین خواهد برد. از همه مهمتر، این طرح خواستار انتخابات آزاد و عادلانه بر اساس حق رأی همگان است. آزادی تجمعات و شرکت برابر و متساوی زنان در فعالیتهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی. زنان یک صدای مثبت برای تغییر هستند. همگی آنها نیاز به حمایت دارند. بنابراین من امروز می‌روم در حالی‌که از این احساس بسیار خارق‌العاده در این‌جا لذت برده‌ام. خیلی انگیزاننده است که شاهد این باشیم که همگی شما چقدر متعهد هستید، در حالی‌که همگی شما شرایط بسیار سختی را تجربه کردید. این احساسات را با خود می‌برم و تلاش می‌کنم حتماً در کشور خودم و بقیه کشورهای اتحادیه اروپا به گوش برسانم تا به شما بپیوندند و به شما کمک کنند، و امیدوارم، همان‌طور که بقیه گفتند، در آن روز وقتی که شما به تهران بازمی‌گردید در آنجا حضور داشته باشم. با تشکر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a31e2f2-274c-4f5a-8c8b-119b534673a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات