728 x 90

اخبار کره شمالی,

استقرار سپرموشکی تاد آمریکا در کره جنوبی

-

آزمایش موشکی کره شمالی
آزمایش موشکی کره شمالی
‌آمریکا سپرموشکی تاد را در کره جنوبی مستقر می‌کند. اقدامی در حمایت از متحدان آمریکا در قبال تهدیدهای موشکی کره شمالی:
یک روز پس از آزمایش موشکی توسط کره‌ شمالی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد سپر دفاع موشکی خود به نام «تاد» را در کره جنوبی و در اطراف پایگاههای نظامی خود در این کشور مستقر می‌کند.

توافق میان سئول و واشینگتن برای استقرار این سپر موشکی سال گذشته به دست آمده بود اما به گفته مقامهای کره‌ جنوبی، تکرار آزمایشات موشکی پیونگ یانگ به اجرای این توافق سرعت بخشیده است.

همزمان، خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرد پرتاب آزمایشی چهار موشک از سوی حکومت این کشور به سمت دریای ژاپن نوعی تمرین برای هدف قرار دادن پایگاههای آمریکایی در ژاپن در مواقع ضروری بوده است. به گزارش این خبرگزاری، کیم جونگ اون، رئیس حکومت کره شمالی پرتاب این چهار موشک را که صبح روز ششم مارس صورت گرفته، نظارت کرده است.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن که در پی این آزمایش موشکی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی گفتگو کرده است، می‌گوید: «رئیس‌جمهور ترامپ به من اطمینان داد که این کشور ۱۰۰ درصد پشتیبان ژاپن است و از من خواست این سخن را به مردم ژاپن منتقل کنم».

این دومین آزمایش موشکی کره شمالی از آغاز سال ۲۰۱۷ است که به سمت دریای ژاپن شلیک می‌شود. ژاپن و آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند یک نشست فوق‌العاده برای بررسی آزمایشات بالستیکی پیونگ یانگ برگزار کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2c6561e-1026-417d-bae9-5c2cf55c1aab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات