728 x 90

انزواى جهانى رژيم ايران,

نگرانی رژیم آخوندی از استمرار تحریمها و فشارها

-

آخوند حسن روحانی رئیس جمهور ارتجاع
آخوند حسن روحانی رئیس جمهور ارتجاع
تأکید امروز18اسفند 95 روحانی در صحبتهایش در نمایش موسوم به کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهید، بر استمرار تحریمها و فشارها، ادامه ابراز نگرانی مهره‌ها و رسانه‌های نظام به‌خاطر تشدید فشارهای جهانی و منطقه‌یی علیه نظام ولایت است. این نگرانیها امروز هم رسانه‌های حکومتی را پرکرده است.

اظهارات هادیان، یک کارشناس حکومتی از باند روحانی در یک گردهمایی تحت عنوان «با آمریکای ترامپ چه باید کرد؟»، یکی از این موارد است. وی گفت: «نباید در رادار ترامپ باشیم در مرحله اول باید تلاش کنیم تا در رادار و مرکز توجه او قرار نگیریم، اگر ‌چه برخی مثل عربستان و اسراییل تلاش می‌کنند که ما را در مرکز توجه ترامپ قرار دهند». وی ضمن ارا‌ئة پیشنهاد تشکیل ستادی به‌منظور بررسی شرایط سخت کنونی زیر نظر خامنه‌ای افزود: «نباید آتو دست ترامپ دهیم؛ مثلاً دستگیری شهروندان دوتابعیتی موضوعی نیست که ما به‌خاطر آن هزینه دهیم». در این نمایش، برزگر یک کارشناس دیگر رژیم گفت: «برجام در دوران ترامپ یک چالش اصلی نیست». (سایت حکومتی شرق دیلی 18اسفند 95)

یک نمونهٴ دیگر ظریف وزیر خارجه دولت روحانی است که با پس گرفتن حرف قبلی خودش گفت: «در حوزه اجرای برجام محدودیتی برای گفتگو و تعامل با کسی نداریم». این در حالی است که قبلاً خودش و عراقچی معاونش مکرراً گفته بودند: برجام یک قرارداد بین‌المللی و تمام شده است و دیگر با کسی مذاکره‌یی در مورد برجام نداریم. (سایت حکومتی نسیم آنلایت 18اسفند 95)

تخت روانچی معاون ظریف نیز در همان گردهمایی بر ضرورت بازگشت به مذاکره با آمریکا تأکید کرد و از جمله گفت: «شرایطی ایجاد شده که می‌توان با گفتگو مسائل را حل کرد».

اظهارات ترس‌آلود موسویان، عضو سابق تیم مذاکرات هسته‌یی به‌ریاست روحانی، در رسانه‌های این باند منعکس شده است. موسویان گفته است: «برداشت من این است که بعد از پیروزی ترامپ تاکنون پخت و پزهای مقدماتی با تیم ترامپ علیه ما صورت گرفته که در صورت حمایت ژنرال مک مستر مشاور جدید امنیت ملی، تیلرسون وزیر خارجه و ژنرال ماتیس رئیس پنتاگون، عملیاتی خواهد شد». موسویان در این هشدار خود پیش‌بینی کرده است که «تحقق بخش اول استراتژی ترامپ» علیه نظام با مخالفت جدی مواجه نخواهد شد. (سایت حکمتی دنیای اقتصاد15اسفند 95)

و بالاخره سایت حکومتی جام نیوز علت این همه نگرانی را به‌روشنی ذکر کرده و نوشته است: «از شعارها و صحبت ها و تصمیمات آمریکا گرفته تا سیاستهای خصمانه همسایه شمالی ما ترکیه تا مواضع کذایی مقامات مالزی و دیگر کشورهای شرق آسیا همه نشانه آن را دارند که یک فضای بین‌المللی بر علیه ما در حال شکل‌گیری است و عربستان سعودی لیدر ایجاد این فضا علیه ما می‌باشد». (سایت حکومتی جام نیوز18اسفند 95)

واقعیت این است که وحشت از تغییر دوران و به هم خوردن تعادل‌قوا در منطقه، سراسر وجود رژیم را فراگرفته است و این واقعیت در اظهارات و مطالب مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند به‌خوبی دیده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a23398b5-602c-4dc1-a1a6-0e199684c5d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات