728 x 90

چهارشنبه سوري,تشدید سرکوب ,

چهارشنبه سوری؛ «گرگ ≠ آتش»

-

در طبیعت هیچ جانوری بی‌دلیل به انسان حمله نمی‌کند.  آمارها نشان می‌دهد در ایران گونه‌یی از حيوانات که بسیار به انسان حمله می‌کند، گرگ است. بنابراین شاید بتوان گفت که گرگها خطرآفرین‌ترین حیوان در حمله به انسان هستند. خیلی‌ها از گرگ وحشت دارند. در نگاه اول این طبیعی است. اما راههای مبارزه با گرگها بسیار ساده است، از جمله: نترسیدن، صوت و سر و صدای بالا ایجاد کردن و از همه مهم‌تر افروختن مشعل و آتش و همراه داشتن کمی باروت. اگر در طبیعت با گرگ‌ها برخورد کردید، اصلاً نباید بترسید زیرا گرگ‌ها در شرایط خاصی حمله می‌کنند، مانند زمانی‌که فردی تنها باشد. بهتر است حداقل 4نفر باشید و از هم فاصله نگیرید. از طرف دیگر گرگ‌ها معمولاً زوزه می‌کشند و این باعث می‌شود از وجود آنها مطلع شویم.
نکته‌یی که نباید هرگز درباره گرگ‌ها فراموش کنیم این است که این جانور از آتش می‌ترسد، پس هنگام شب‌ بهتر است آتش برپا کنیم. به همراه داشتن سوت که صدایی بالا تولید می‌کند و به همراه داشتن ترقه‌های موسوم به کپسولی با تولید صدایی شبیه صدای انفجار، گرگ‌ها را فراری می‌دهد…
در ایران گونة دیگری از یک نوع گرگ هم وجود دارد که انسان‌نما هستند، گرگهای عمامه دار!
گرگهایی که مانند گرگهای موجود در طبیعت ایران، بی‌دلیل و بسیار به مردم حمله می‌کنند، به آنها یورش برده و دست به کشتار می‌زنند. همان ستمگران نظام قرون‌وسطایی آخوندی. همانها که با یکدیگر بر سر غارت هر چه بیشتر مردم به نزاع با هم برمی‌خیزند و «جنگ گرگها» را ایجاد می‌کنند، اما در مقابل مقاومت مردم، با هم دست به یکی کرده و در یک جبهه قرار می‌گیرند. به قول شاعر (با کمی تغییر):
آن ستمکاران که با هم محرم‌اند      گرگ‌هاشان آشنایان هم‌اند
لاجرم جاری‌ست پیکاری سترگ      روز و شب، مابین انسانها و گرگ
 
حالا در آستانه‌ی جشن باستانی چهارشنبه‌سوری باز هم گرگهای نظام با هم دست به یکی شده و به سرکوب مردم می‌پردازند تا مانع از برگزاری این جشن ملی شوند. اما تجربة سالها قبل نشان داده که در این رابطه باز هم شکست می‌خورند.
چندی پیش یکی از گرگهای نظام یعنی سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی، پاسدار حسین اشتری، این‌طور زوزه کشید که: «اگر برخورد نکنیم، دچار مشکل می‌شویم… برخورد باید باشد». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس-۷ اسفند 95).
این مأمور رذل که با دریدگی، صفت ویژه خود و همپالکی‌هایش را به مردم نسبت می‌داد، گفت: «چهارشنبه آخر سال از مأموریتهایی است که باید با جدیت دنبال شود. به هنجارشکنان، اراذل و اوباش اجازه جولان نخواهیم داد». (خبرگزاری حکومتی ایسنا-۱۵ اسفند 95).
یک «پاسدار-گرگ» دیگر به‌نام ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نیز وحشت خود را از تبدیل مراسم چهارشنبه‌سوری به اعتراضات مردمی نشان داد و ضمن اعلام «ممنوعیت اجرای مراسم چهارشنبه‌سوری در خیابانهای اصلی» از استقرار نیروهای پلیس در معابر اصلی تهران و «گشتهای محسوس و نامحسوس پلیس در سطح شهر» خبر داد و با تهدید گفت: «مأموران پلیس با کسانی که هنجارشکنی کنند… برخورد می‌کنند. (رسانه‌های حکومتی- ۱۵ و ۱۶ اسفند)
پاسدار-گرگ دیگری به‌نام پاسدار ذوالفقاری، معاون وزیر کشور کابینه‌ی آخوند حسن روحانی نیز گفت: «کسانی که بخواهند فضای امن جامعه را دچار اختلال کنند، پیش‌بینی لازم صورت گرفته و همراهی دستگاه قضایی در این زمینه کامل است» (خبرگزاری حکومتی ایرنا-۱۵اسفند).

از سوی دیگر رژیم آخوندی در آستانه چهارشنبه‌سوری و در وحشت از خیزش مردم، اقدامات سرکوبگرانه خود را به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت شدت بخشیده است. به‌عنوان نمونه در اتوبان حکیم، غرب به شرق تهران گله‌های نیروی موسوم به ضدشورش را در تعداد بسیار حرکت داد. این نیروها در میدان اسب دوانی تهران مانور داشتند و از آنجا بر می‌گشتند.
همچنین ساعت ۱۰ شب پنجشنبه 4اسفند 95 تعداد 300تن از نیروهای سرکوبگر ضدشورش با سلاح و تجهیزات کامل از جمله باتون و کلاهخود با موتورسیکلت یا پیاده در منطقه 10 تهران در خیابانهای حد فاصل خیابان رودکی به سمت میدان آزادی در حال گشت و تردد بودند…

همچنین کارگزاران رژیم در مدارس یک کارزار مضحک زیر عنوان «نه به چهارشنبه سوری» راه‌ انداخته‌اند و دانش‌آموزان را وادار می‌کنند با امضای یک طومار تعهد دهند که روز چهارشنبه‌سوری آتش بازی! نکنند. این اقدام به‌منظور ترساندن دانش‌آموزان و جلوگیری از شرکت آنها در جشن ملی چهارشنبه‌سوری است که هر سال به صحنه‌یی از ابراز نفرت مردم به‌ویژه جوانان از نظام منحوس ولایت فقیه تبدیل می‌شود.

در همین رابطه دادستان آمل: هم به صحنه آمد و گفت برخورد جدی و قاطع با متخلفان در چهارشنبه‌ سوری صورت می‌گیرد و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با میزان به برخورد قاطع دستگاه قضایی با هر گونه تنش آفرینی در برگزاری انتخابات تأکید کرد. دادستان زنجان هم به متخلفین چهارشنبه آخرسال هشدار داد.

اما هیچ‌کدام از این تمهیدات دردی از دردهای بی‌درمان نظام پوسیده آخوندی دوا نخواهد کرد. همة این لشکرکشی‌ها فقط از موضع ضعف مفرط ولی‌فقیه زهر خورده است. به همین دلیل ایستادگی در برابر گرگهای سرکوبگر انتظامی، بسیجی و پاسدار، کاری است که حتماً به سرانجام می‌رسد و آنها را وادار به عقب‌نشینی و فرار می‌کند.

تا جایی که به رژیم هم برمی‌گردد، چهارشنبه‌سوری را از همان سال اول بعد از انقلاب ممنوع کرده است. مشخصاً پارسال فتوای مسخره خامنه‌ای را رو کردند که گفته بود: «چهارشنبه‌سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و مناسب است از آن اجتناب شود». اما دیدیم که خود ایادی رژیم و تلویزیون رژیم بارها از این‌که شهرها در چهارشنبه‌سوری به «صحنه‌ی جنگ واقعی» تبدیل شده‌اند، خبر دادند.

در آستانة جشن باستانی چهارشنبه‌سوری باید دقیقاً دستورالعمل مقابله با گرگها در طبیعت را در برابر این اراذل و اوباش بسیجی و انتظامی انجام داد. در یک کلام راههای مبارزه با آنها بسیار ساده است: برپا کردن آتش…

امسال نیز عموم مردم به‌ویژه جوانان خود را برای اعتراض و قیام در جشن ملی چهارشنبه‌سوری با شعار «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» آماده کرده‌اند. رژیم آخوندی و باندهای مافیایی و غارتگر آن به‌خصوص در آستانة نمایش انتخابات در باتلاق جنگ قدرت دست و پا می‌زند.

آنها در ایام برپایی آتش با آتشفشان خشم و نفرت فزایندهٴ مردمی مواجه‌اند. لذا با ایستادگی و پایداری از یک‌سو و با همبستگی و کار جمعی باید بساط رعب و وحشت آخوندها را در هم شکست. در هر فرصت، در هر زمان و در هر مکان، به اعتراض و قیام برای آزادی برخیریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99579082-4aed-4398-b2cd-103633631738"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات