728 x 90

اخبار يمن,

مقابله با تهدید شبه‌نظامیان حوثی یمن در باب المندب

-

تنگه باب المندب
تنگه باب المندب
تلویزیون العربیه 17اسفند 95
نیروی دریایی آمریکا، نسبت به مینهای دریایی کاشته شده توسط شبه‌نظامیان حوثی در تنگه باب‌المندب هشدار داد. دفتر اطلاعات نظامی، برای درآوردن طرحهای اضطراری و آمادگی دخالت نظامی بین‌المللی به‌منظور مقابله با این تهدید، فراخوان داد. این دفتر به کشتیهای تجاری، فراخوان داد در حین عبور از باب المندب، از مینهای دریایی فاصله بگیرند.

دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، هشداری را به کشتیهای تجاری نسبت به خطر ناشی از وجود مینها در تنگه باب المندب، صادر کرد. این دفتر، فاش کرد احتمال دارد شبه‌نظامیان حوثی در آبهای منطقه‌ای یمن در دریای سرخ و در نزدیکی بندر مخاء مینکاری کرده باشند.

تنگه باب‌المندب که عرض آن به 25 کیلومتر می‌رسد، برای کشتیرانی جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کشتیهای تجاری از طریق این تنگه از خلیج عدن به دریای سرخ و سپس به کانال سوئز می‌روند. این معبر دریایی یکی از شلوغ ترین مسیرها برای انتقال نفت خاورمیانه و مناطق دیگر است. روزانه بیش از 60 کشتی تجاری از این معبر عبور می‌کنند و 3 میلیون و 300هزار بشکه نفت نیز روزانه از طریق آن منتقل می‌شود.

بستن این معبر دریایی، به افزایش هزینه‌های کلی انرژی و قیمت نفت در بازارهای جهانی منجر می‌شود.

شبه‌نظامیان کودتاگر مورد حمایت رژیم ایران چندین عملیات در باب‌المندب انجام داده‌اند. آنها در ماه گذشته به یک کشتی جنگی سعودی حمله کردند و قبل از آن نیز یک کشتی امدادرسانی امارات متحده عربی را هدف قرار دادند. شبه‌نظامیان همچنین در اکتبر گذشته، گشتهای وابسته به نیروی دریایی آمریکا را مورد حمله قرار داده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57a445f1-32c1-4caf-a35a-62bbfd8b0770"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات