728 x 90

اخبار آسیای شرقی,دخالتهای ایران,

سفیر جمهوری مالدیو در عربستان: نقش رژیم ایران در منطقه منفی است

-

عبدالله حمید سفیر جمهوری مالدیو در عربستان
عبدالله حمید سفیر جمهوری مالدیو در عربستان
سفیر جمهوری مالدیو در عربستان فاش ساخت کشورش درخواست رژیم ایران برای گشودن یک ایستگاه رادیویی در مالدیو را رد کرده است.

عبدالله حمید که با روزنامه الشرق‌الأوسط مصاحبه می‌کرد افزود: کشورش تهی از فرقه‌گرایی و مذهب گرایی است و نیازی به ترویج یک ایدئولوژی دیگر ندارد.

وی گفت: ما کشوری مسلمان هستیم و فرقه‌گرایی یا مشکلاتی از این قبیل در کشورمان نداریم و واقعیت ایدئولوژی و سیاستهای منفی رژیم ایران در منطقه را می‌شناسیم و این امری جدید نیست و در طول سالیان بوده است.

سفیر مالدیو در عربستان همچنین گفت کشورش روابط دیپلوماتیک خود را با رژیم ایران در می‌2016 بعد از تهاجم به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد قطع کرده است. وی خاطرنشان نمود، آنچه اتفاق افتاد مطلقاً قابل‌قبول نبود.

وی گفت شواهد و واقعیتهایی وجود دارد که دست داشتن رژیم ایران در بسیاری از پرونده‌های منطقه در یمن و عراق و سوریه را اثبات می‌کند. آنها یک طرف سوم را به‌طور غیرمستقیم به‌کار می‌گیرند و در حقیقت به عربستان حمله می‌کنند و در این میان غیرنظامیان با موشکهای بالستیک پرتاب شده توسط حوثیها به سمت عربستان کشته می‌شوند و در پایان تحقیقات، انگشت اتهام به سمت رژیم ایران نشانه می‌رود. بنابراین نقش رژیم ایران در منطقه منفی است و هر گونه دخالتی از این نوع را نمی‌پذیریم.

عبدالله حمید خاطرنشان کرد، روابط دیپلوماتیک بین مالدیو و ایران هیچ‌وقت قوی نبوده است. وی گفت: ما با آنها روابط دیپلوماتیک داشتیم ولی قوی نبوده است و گاها رژیم ایران به ما پیشنهاد کمک می‌کرد. آنها مانند کسی بودند که برای دستیابی به چیزی در باغ سبز نشان می‌دادند و اغلب از ما می‌خواستند که به آنها اجازه ایجاد یک ایستگاه رادیویی در مالدیو بدهیم و ما درجا رد می‌کردیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d09ba45-96fb-40d4-903f-5454b258fea7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات