728 x 90

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، سربازگیری کودکان توسط شبه‌نظامیان حوثی را محکوم کرد

کودکان یمن
کودکان یمن
کمیسار عالی امور پناهندگان سازمان ملل‌متحد سربازگیری کودکان یمنی توسط حوثی‌ها را جنایت علیه بشریت دانست و محکوم کرد

کمیسیارعالی امور پناهندگان سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که تابه‌حال گزارشهای زیادی پیرامون سربازگیری کودکان و استفاده از آنان در جنگهای داخلی یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی دریافت کرده است.

رافینا شمداسانی سخنگوی رسمی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: این مرکز از تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۵ تا ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۷ گزارشاتی مبنی بر سربازگیری ۱۴۷۶ کودک در یمن را دریافت کرده است.
وی افزود: «گمان می‌رود آمارها بسیار بیشتر از گزارشهایی است که ما تاکنون دریافت کرده‌ایم، چرا که بسیاری از خانواده‌ها از ترس انتقامجویی شبه‌نظامیان اخبار سربازگیری شدن فرزندانشان را گزارش نمی‌کنند. غالب کودکانی که توسط شورشیان به سربازی گرفته می‌شوند سن آنها کمتر از ۱۸ سال است، و در مقابل پاداش‌های مالی وارد درگیریهای داخلی کشور شده و به خط مقدم جنگ‌ها و یا مراکز ایست بازرسی فرستاده می‌شوند».
وی تأکید کردند: «سربازگیری کودکان بر مبنای قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر ممنوع است و سربازگیری کودکان زیر پانزده سال جنایت جنگی محسوب می‌شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15e2dc2c-48ce-4fec-bc4a-dd4e66c88310"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات