728 x 90

اخبار فلسطين,

فراخوان اعضای پارلمان فرانسه برای به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

-

پارلمان فرانسه
پارلمان فرانسه
153 سناتور و نماینده پارلمان فرانسه با ارسال نامه‌یی خطاب به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور این کشور تأکید کردند زمان به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است

متن این نامه در هفته‌نامه ژورنال دودیمانش Journal du Dimanche انتشار یافته است.

در این نامه آمده است: «دولت فرانسه و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور آن برای تأمین صلح در خاورمیانه دست به ابتکار زده‌اند و باید این ابتکار و قولهای داده شده به اجرا دربیاید. اولاند چندین بار اعلام کرده که مذاکرات در شرایط برابر و متقابل می‌تواند نتیجه بخش باشد. دیگر زمان برگزاری مذاکرات در چنین شرایطی فرا رسیده است.

فرانسه مسئولیتهای تاریخی برعهده داشته و اولاند باید تا قبل از پایان دوره ماموریتش در پست ریاست‌جمهوری فرانسه، کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته و این رویداد تاریخی را از دست ندهد».

در پایان سال 2014، لایحه به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین پس از رأی‌گیری در پارلمان و سنای فرانسه به تصویب رسیده بود.

لوران فابیوس وزیر خارجه وقت طی سخنانی در این زمینه گفته بود: "فرانسه فلسطین را به‌رسمیت خواهد شناخت. ولی سؤال این است که کی و چگونه؟ ".

فابیوس در جریان این سخنرانی از یک مدت زمانی دو ساله برای نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح خاورمیانه نام برده و گفته بود که اگر طی دو سال نتیجه‌یی حاصل نشود، فرانسه آنچه بر عهده دارد را به جای خواهد آورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/122530a1-ae4e-4861-bb74-ce43d1f1f123"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات