728 x 90

بحران ريزگردها در خوزستان,

آخوند کعبی علت ریزگردها را نه عذاب الهی بلکه انتقال بی‌رویه آب کارون دانست

-

آخوند کعبی و آخوند حسن روحانی
آخوند کعبی و آخوند حسن روحانی
آخوند کعبی عضو خبرگان ارتجاع از خوزستان با حمله به آخوند روحانی که ریشه اصلی ریزگردها را عذاب الهی دانسته بود گفت: «ریشه اصلی پدیده گرد و غبارها، انتقال بی‌رویه آب کارون به فلات مرکزی بوده و خشک شدن تالابهای شادگان و هورالعظیم در فعالیت کانونهای داخلی گرد و غبار و معضلات پیش آمده اثربخش شده است».

وی افزود: «شاهد بودیم که روحانی با خواندن آیه هفت سوره ابراهیم، گویی تأکید کرد که این مسأله پیش آمده بر اثر کفران نعمت مردم ایجاد شده است، در حالی که کفران نعمت از طرف مسئولان صورت گرفته است».

آخوند کعبی افزود: «عدم توجه به نهالکاری و بی‌دقتی در استفاده از فناوریهای نوین برای استخراج نفت که منجر به خشک شدن تالاب هورالعظیم شده از جمله عواملی بوده که در افزایش ریزگردها در خوزستان نقش داشته‌ است. بحران ایجاد شده ناشی از ریزگردها و گرد و غبارها بیشتر به عوامل داخلی بازمی‌گردد».

آلودگی ناشی از گرد و غبارها و رطوبت بالا به مقره‌های نیروگاههای برق و تأسیسات اثر گذاشته و موجب قطعی برق، قطعی آب و سایر مشکلات برای مردم شده است.

با بسیج امکانات کشوری این معضل به شکل موقت حل و فصل شد، اما باید راه‌حلها مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد چرا که قطعی برق یا آب در زندگی مردم تاثیرگذار است.

عضو خبرگان ارتجاع افزود «متأسفانه زیرساختهای خوزستان، معیوب است و علاوه بر مشکلاتی هم‌چون رکود و بیکاری شاهد معضلات ایجاد شده برای آب و برق هم هستیم که باید به‌طور جدی در رفع این مسائل رسیدگی شود. آمدن برخی اعضای دولت و حضور در جلسه ریزگردها، علاج مشکل خوزستان نیست، چرا که علاج مشکلات این استان تخصیص اعتبارات، جلوگیری از انتقال آب، احیای تالاب ها، توجه به نهالکاری و تدبیرهای ویژه است».

وی گفت: «بعد از حضور روحانی در خوزستان و حضور در جلسه ریزگردها، شاهد بودیم که وی با خواندن آیه هفت سوره ابراهیم، گویی تأکید کرد که این مسأله پیش آمده بر اثر کفران نعمت مردم ایجاد شده است، در حالی که کفران نعمت از طرف مسئولان صورت گرفته و مردم «ولی نعمت» محسوب می‌شوند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f04c3f1-f5b7-482d-b33f-95349ed94a4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات