728 x 90

کیهان خامنه‌ای: صنعت پوشاک به‌دلیل قاچاق و واردات پوشاک در حال نابودی است

صنعت پوشاک در حال نابودی است
صنعت پوشاک در حال نابودی است
کیهان خامنه‌ای 5اسفند 95 به نابودی صنعت پوشاک به‌دلیل سیاست چپاولگرانه قاچاق و واردات اعتراف کرد و از قول دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در رژیم نوشت: «صنعت پوشاک ایران به‌دلیل قاچاق و واردات پوشاک از رده خارج در حال نابودی است».

دبیر این اتحادیه، سعید غدیری در همین رابطه اضافه کرده است: «صنعت پوشاک کشور مورد هجمه سنگین واردات غیرقانونی قرار گرفته و همین امر موجب شده بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک با از دست دادن بازارهای خود حجم تولید خود را تا حد زیادی کاهش دهند... همین موضوع سبب کاهش تولید در زنجیره تأمین پوشاک اعم از ریسندگی، بافندگی، رنگرزی چاپ و تکمیل و سایر صنایع مرتبط شده است».

وی ضمن بیان صریح به این‌که هدف نابودی صنایع داخلی است، با آوردن آمارهای متناقض توسط مقامات خود رژیم به غارتگری و چپاول در واردات کالاهای نساجی، اعتراف می‌کند و می‌گوید: «هیچ آمار درست و متقنی از میزان واردات غیرقانونی پوشاک به کشور در دست نیست در حالیکه آمار واردات رسمی اظهار شده در سال گذشته کمتر از بیست میلیون دلار بوده و رقم اظهار شده واردات پوشاک از سوی گمرک طی سال جاری 60 میلیون دلار است... . میزان واردات غیرقانونی توسط برخی مبادی ذیربط حدود سه میلیارد دلار تخمین زده می‌شود این در حالیست که برخی مبادی اطلاعاتی کشور میزان واردات غیرقانونی به کشور را طی سال 93 بیش از چهار میلیارد دلار و برای سال جاری بیش از پنج میلیارد دلار اعلام می‌کنند!».

غدیری سپس این وضعیت اسفناک را با این بیان تکمیل می‌کند: اجناس خود را (وارداتی) به چند برابر قیمت می‌فروشند و تازه جایزه صادراتی هم از کشور خود دریافت می‌کنند. در واقع بخش زیادی از پوشاک وارداتی به کشور از رده خارج و بی‌کیفیت است).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37b91fd0-7332-4ee5-8112-76b7884b480c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات