728 x 90

نماینده آمریکا در ملل متحد: همکاری آمریکا با روسیه نمی‌تواند به بهای امنیت متحدان اروپایی باشد

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد،
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد،
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه 3اسفند 95 اعلام کرد: واشینگتن آماده بهبود روابط با مسکو است، اما این آمادگی به‌معنای مصالحه بر سر حمایت خود از اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نیست.

نیکی هیلی که در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل‌متحد درباره درگیری در اروپا حرف می‌زد، اظهار داشت، تلاش‌های روسیه برای برهم زدن ثبات در اوکراین از جمله مهم‌ترین چالشهای پیش روی این قاره است. آمریکا فکر می‌کند، امکان برقراری رابطه بهتر با روسیه وجود دارد، بهرحال ما با تهدیدهای مشترکی مواجه‌ایم. اما همکاری بیشتر با روسیه نمی‌تواند به بهای امنیت دوستان اروپایی و متحدان ما تمام شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد تأکید کرد واشینگتن به نهادهایی که امنیت اروپا را تأمین می‌کنند تعهد کامل دارد و هرگز خللی در حمایت آمریکا از ناتو وارد نخواهد شد.

نیکی هیلی اضافه کرد: آمریکا خواهان عمیق‌تر شدن همکاری با ناتو است. در حالی که می‌خواهد «در» برای ورود متحدان جدید باز باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسأله گسترش ناتو یکی از موضوعاتی است که باعث رویارویی با روسیه شده است. مسکو می‌گوید طرح ناتو برای گسترش این سازمان به سوی شرق اقدامی برای مهار روسیه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec2a7a6a-336e-4c68-b41a-74668b3347fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات