728 x 90

سوريه,

پاکسازی مناطق جدیدی در داخل شهر الباب سوریه

-

شهر الباب سوریه- آرشیو
شهر الباب سوریه- آرشیو
رزمندگان ارتش آزادی سوریه در اتاق عملیات حوار کلس روز دوشنبه2اسفند 95 اعلام کردند بر مناطق جدیدی در وسط شهر الباب در شمال شرقی حلب مسلط شده‌اند. این موفقیتها بعد از آن به‌دست آمد که رزمندگان، از شروع یک حمله نظامی گسترده علیه مواضع داعش، در داخل شهر خبر داده بودند.

منابعی در صحنه گفتند، رزمندگان اتاق عملیات حوار کلس بر هنرستان صنعتی و محله‌های الجحجاح در مرکز شهر مسلط شده‌اند

یکانهای ارتش آزادی که در چارچوب عملیات «سپر فرات» فعالیت می‌کنند، در حال آماده‌سازی برای شروع یک عملیات نظامی گسترده، علیه مواضع باقیمانده داعش، در شهر هستند. سرهنگ عبدالمنعم فرمانده لشکر شمالی ارتش آزادی گفت، رزمندگان، یورش خود را برای تصرف کامل منطقه شرقی شهر الباب آغاز خواهند کرد. آنها بدین منظور تمامی نیروهای حومه شمالی حلب را در این منطقه متمرکز کرده و انتظار می‌رود در عرض یک روز، مناطق شرقی شهر را به‌طور کامل آزاد کنند.

وی افزود: بعد از آن‌که شهر الباب آزاد شد، هدف مستقیم ما آزادسازی شهرها و روستاهای دیگر در حومه شمالی حلب است تا بتوان اهالی رانده شده را که هم‌اکنون در کمپهای شمال ساکن هستند، به منازلشان بازگرداند.

رزمندگان سوری می‌گویند، داعش شهر الباب را به یک پادگان کاملاً نظامی تبدیل کرده و در آن تونلها و کانالهای عمیق و شبکه‌های مواصلاتی زیر زمینی احداث کرده تا عناصرش از این طریق، توان مانور و غافلگیر کردن را داشته باشند. داعش هم‌چنین، خیابانها و ساختمانها و مقرات دولتی را تله گذاری کرده تا بدینوسیله مانع از پیشروی سریع ارتش آزادی در آخرین پناهگاههای خود در این شهر شود.

در مقابل نیز، یکانهای رزمنده به «عملیات جراحی پیچیده» دست می‌زنند. آنها با بالا بردن فشار نظامی علیه داعش، پیشروی آرام و حساب شده را محقق می‌کنند. هدف رزمندگان حفاظت از جان شهروندانی است که داعش از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

عملیات آزادسازی کامل شهر، در چشم‌انداز نزدیک قرار گرفته و ارتش آزادی تاکنون موفق شده، چندین ضد حمله داعش را در داخل شهر و اطراف آن را خنثی کند.

یادآوری می‌شود که داعش در داخل و اطراف شهر، خودروهای بمبگذاری شده و انتحاری علیه مواضع رزمندگان به‌کار می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd5609e8-2339-4dfa-9692-cf7c155cdfb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات