728 x 90

اخبار يمن,

دلایل شکایت یمن از رژیم ایران به سازمان ملل متحد

-

 -
-
سفیر دائمی یمن در سازمان ملل متحددر نامه‌ای به دبیرکل ملل‌متحد خواهان آن شد که شبه‌نظامیان حوثی نامگذاری تروریستی شوند. وی همچنین رژیم ایران را متهم کرد که با حمایت از شبه‌نظامیان حوثی درتهاجم به کشتیها در تنگه باب‌المندب کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند.

تلویزیون الجزیره 2اسفند95
در ارتباط با ارسال نامه دولت یمن به سازمان ملل‌متحد و شکایت از رژیم ایران، فیاض النعمان از مقامهای ارشد تبلیغات یمن به تلویزیون الجزیره گفت:
«نامه سفیر یمن در سازمان ملل‌متحد همه دلایل را برای نامگذاری تروریستی شبه‌نظامیان حوثی تشریح کرده و ثابت کرده این گروه با گروه‌های تروریستی دیگر مانند داعش و القاعده تفاوتی ندارد».

گروه کودتاگر حوثی به جنایاتی مانند قتل و آواره کردن، انفجار و هدف قرار دادن غیرنظامیان و استفاده از آنها به‌عنوان سپر انسانی دست‌زده تا طرحهایش را پیش ببرد. همچنین این گروه از ابتدای تشکیل به‌عنوان بازوی نظامی رژیم ایران در یمن عمل کرده تا این کشور را بی‌ثبات کند.

شورای امنیت دو قطعنامه صادر کرده که در آن همکاری با حوثی‌ها تحریم شده ولی می‌بینیم که نقض قوانین توسط رژیم ایران هنوز ادامه دارد و این رژیم از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند.

دولت یمن استراتژی روشنی برای برخورد با دخالتهای رژیم ایران در یمن دارد. رژیم ایران از ابتدا حمایت نظامی و آموزشی این گروه و مسلح کردن آنها از طریق قاچاق سلاح و دادن هواپیماهای بی‌سرنشین شروع کرد. سرکرده کودتاگران در سخنرانی اخیرش گفت هواپیمای بی‌سرنشین و سلاح بالستیکی دارند و این نشان می‌دهد که رابطه قدرتمندی میان رژیم ایران و کودتاگران وجود دارد. این نشانه خطرناکی است که می‌بایست سازمان ملل‌متحد به آن توجه کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/481be191-6b2c-4098-8df3-e06d9fe6b34e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات