728 x 90

اخبار آمريكا,

تنها راه‌حل نزاع فلسطین، تشکیل دو کشور مستقل

-

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد تأکید کرد واشینگتن هنوز از راه‌حل دو کشور مستقل در نزاع میان فلسطین و اسراییل حمایت می‌کند. گزارشی از تلویزیون الجزیره2اسفند 95:
از بیست و پنج سال پیش تاکنون اجلاس اسلو و راه‌حل دو کشوری عنوانی بوده که تمامی مذاکرات میان فلسطینیها و اسرائیلی‌ها حول آن انجام می‌شده است.

این راه‌حل با وجودی که اسراییل روزانه شهرک‌سازیهایش را ادامه می‌دهد مورد قبول جامعه جهانی بوده ولی امروز با نقطه عطفی روبه‌رو شده است.

تنها دو روز بعد از این‌که دونالد ترامپ اعلام کرد از گزینه‌های دیگر برای دست‌یابی به صلح در خاورمیانه با روی گشاده برخورد خواهد کرد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد

اعلام کرد با تأکید فراوان راه‌حل دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل را برای حل این نزاع قبول داریم.

سفیر فرانسه در این رابطه گفت، متوجه شدیم موضع آمریکا علیه روسیه تهدید آمیزتر است ولی در ارتباط با پرونده فلسطین و اسراییل این موضع مشخص نبود

فرانسه تنها کشوری نیست که عقیده دارد تنها راه برای حل بحران فلسطین و اسراییل راه‌حل دو کشور مستقل است.

وزیر خارجه آلمان نیز از شهرک‌سازیهای بی‌حد و مرز توسط اسرا‌ییل ابراز نگرانی کرد و گفت این کار خطر جنگ در منطقه را بیشتر می‌کند و راه‌حل این بحران را غیرممکن می‌سازد.

با برجسته شدن این موضوع شورای امنیت ملل‌متحد جلسه استماع تشکیل داد و به سخنان نیکولای ولادینوف فرستاده سازمان ملل برای صلح خاورمیانه گوش داد. وی اصرار دارد برای پاسخ دادن به خواسته‌های مردم فلسطین و اسراییل هنوز راه‌حل برون‌رفت از بحران راه‌حل دو کشور مستقل است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45b2796e-d6f6-4f27-ab6b-a5bc80e0b956"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات