728 x 90

اخبار يمن,

پاسخ رزمندگان مقاومت مردمی یمن در اطراف باب‌المندب به شبه‌نظامیان حوثی

-

مقاومت مردمی یمن تلاش حوثی ها برای نفوذ به مناطق آزادشده را درهم شکستند
مقاومت مردمی یمن تلاش حوثی ها برای نفوذ به مناطق آزادشده را درهم شکستند
مقاومت مردمی یمن حفاظت از مناطق آزاد شده را به‌ویژه در مناطق قبایلی، برعهده دارد. شبه‌نظامیان حوثی تلاش کردند در مناطق اطراف باب‌المندب نفوذ کنند اما با پاسخ رزمندگان مقاومت و عشایر مواجه شدند. به گزارش رسانه‌های یمن 1اسفند 95 در این منطقه که فاصله چندانی با ساحل غربی یمن ندارد، درگیریها میان نیروهای مقاومت مردمی با شبه‌نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع از سر گرفته شد. شبه‌نظامیان حوثی مذبوحانه تلاش کردند در میان جمعیت در منطقه باب‌المندب نفوذ کنند. درگیریها، جبهه خذام و ذی عهد در مجاورت شهرستان مضاربه از توابع استان لحج را فرا گرفت. این جبهه، از سمت شمال با شهرستان وازعیه از توابع استان تعز هم مرز است.

منابعی در صحنه، درگیریها را شدید توصیف کرده و گفتند که در جریان آن، انواع سلاحهای نیمه سنگین و سنگین به‌کار گرفته شده است.

نیروهای مقاومت در شهرستان مضاربه که از پشتبیانی رزمندگان قبایل صبیحه برخوردار بودند، موفق شدند، چندین حمله شبه‌نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع را در هم بشکنند.

این در حالیست که شبه‌نظامیان حوثی، نیروهای خود را در تقاطع احیوق در شهرستان وازعیه بسیج کرده‌اند. در مقابل نیز، نیروهای مقاومت، قوای خود را بسیج کرده و دهها تن از جوانان قبایل صبیحه به جبهه‌های نبرد شتافته‌اند.

ناظران می‌گویند، نبردها در مجاورت شرقیِ باب‌المندب با وجود این‌که از توجهات به‌ دور است، اما از اهمیت استثنایی برخوردار است. زیرا حضور شبه‌نظامیان در این مناطق، خطری قریب‌الوقوع برای ترتیبات امنیتی است که ارتش ملی با پشتیبانی ائتلاف عربی بعد از تسلط کامل بر منطقه باب‌المندب تا شهر مخاء ایجاد کرده است.

نیروهای مقاومت، با کمترین امکانات تلاش می‌کنند تلاشهای شبه‌نظامیان برای پیشروی را ناکام گذاشته و فشار را بر آنها بیشتر کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46f20325-64c3-4b7c-9bf5-422b5e97721d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات