728 x 90

دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,دخالتهای ایران,نقض حقوق بشر,

کنفرانس در پارلمان اروپا: محکومیت موج اعدام‌ها، نقض فزایندهٴ حقوق‌بشر و دخالتهای تروریستی حکومت آخوندی در منطقه (۲)

-

کنفرانس در پارلمان اروپا به‌ریاست ژرارد دوپره وزیر دولت بلژیک
کنفرانس در پارلمان اروپا به‌ریاست ژرارد دوپره وزیر دولت بلژیک
سخنرانی دکتر آلخو ویدال-کوآدراس
در ادامه کنفرانس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در استراسبورگ، دکتر آلخو ویدال-کوآدراس، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت و نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا در سخنان خود، ابتدا به بررسی روند انقلاب ضدسلطنتی و اهداف و شعارهای آن پرداخت و در پاسخ به کسانی که می‌گویند شعارهای آن انقلاب به‌دلیل وجود رژیم آخوندی محقق نشده گفت:
اهداف اصلی انقلاب ضدسلطنتی ۱۹۷۹، هنوز زنده هستند و اکنون توسط اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت که آلترناتیو این رژیم هستند به پیش برده می‌شوند.

دکتر آلخو ویدال کوادراس سپس به بررسی رویارویی مجاهدین و رژیم آخوندی از ابتدای روی کار آمدن رژیم پرداخت و گفت:
وقتی آخرین گروه زندانیان سیاسی در آخرین روزهای شاه توسط مردم از زندان آزاد شدند، یک زندانی جوان ولی مشهور بین آنها بود. اسم وی مسعود رجوی بود که رهبر سازمان مجاهدین، یک سازمان مسلمان ولی ضد بنیادگرایی اسلامی بود.

مدت کوتاهی بعد از آزادی از زندان، در حالی‌که میلیون ها نفر از خمینی حمایت می‌کردند، مسعود رجوی به‌طور علنی به خمینی گفت که مهم، رأی مردم است و این پیام واقعی اسلام است. او در اولین سخنرانی‌اش بعد از آزادی از زندان، گفت که مسأله اصلی در ایران آزادی است اما خمینی بر حاکمیت ولایت‌فقیه و حکومت مذهبی تأکید کرد و این آغاز یک رویارویی بین این دو نیرو بود که تا همین امروز ادامه دارد.

دکتر آلخو ویدال کوادراس سپس ضمن مرور عملکرد ارتجاعی و سرکوبگرانه رژیم در پهنه‌های مختلف افزود: در نقطه مقابل این رژیم سرکوبگر، در اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران که توسط یک زن، مریم رجوی رهبری می‌شود، یک نیروی مسلمان مترقی و دموکراتیک وجود دارد که معتقد به یک اسلام بردبار، حقوق زنان، جدایی دین و دولت، انتخابات آزاد، آزادی مذهب و صلح است. آنها بر اعتقاداتشان مقاومت می‌کنند و با پایداریشان، شعارهای اصلی انقلاب ۱۹۷۹ را زنده نگه می‌دارند.

آلخو ویدال کوادراس یکبار دیگر بر حمایت از مقاومت ایران به‌رغم کارزار گسترده شیطان‌سازی رژیم تا تحقق پیروزی مردم ایران تأکید کرد.

سخنرانی ادوارد کوکان
ادوارد کوکان نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه پیشین اسلواکی در سخنان خود ضمن مرور پروسه انتقال مجاهدان اشرفی از لیبرتی به آلبانی گفت: این انتقال موفقیت‌آمیز یک پیروزی بزرگ برای مقاومت ایران و رهبر آن خانم رجوی محسوب می‌شود، زیرا توطئه‌های رژیم ایران برای نابود کردن مجاهدین در عراق و یا استرداد آنها به ایران را نقش برآب کرد.

وی افزود: ما سالیان است که در پارلمان اروپا موضوع حفاظت مجاهدین در لیبرتی را دنبال کرده‌ایم و چندین قطعنامه در این رابطه تصویب کرده‌ایم. این قطعنامه‌ها درباره حفاظت و امنیت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ اشرف و لیبرتی بودند. بنابراین این انتقال برای همه ما هم پیروزی بزرگی بحساب می‌آید.

وزیر خارجه پیشین اسلواکی افزود: ما باید همه انرژی خود را متمرکز کرده و از تغییر دموکراتیک در ایران حمایت کنیم. در عین‌حال باید یک پیام قوی به رهبری اتحادیه اروپا و نماینده عالی اتحادیه اروپا بفرستیم و بگوئیم که روابط با رژیم ایران را باید به توقف اعدامها و بهبود وضعیت حقوق‌بشر مشروط کنید.

سخنرانی بئاتریس بسرا
بئاتریس بسرا نایب‌رئیس زیرکمیته حقوق‌بشر پارلمان اروپا از اسپانیا در سخنرانی خود تظاهرات زنان ایرانی در روز جهانی زن در سال 58 علیه حجاب اجباری و برای دفاع از حقوق خود را یادآوری کرد و افزود:
در ۳۸ سال گذشته رژیم حاکم بر ایران تمامی جوانب زندگی زنان ایرانی را نشانه گرفته است و قوانین و سیاستهای زن‌ستیزانه خود را بر آنها تحمیل کرده است. میلیونها دختر و زن جوان به‌خاطر رعایت نکردن قانون آخوندی دستگیر شده‌اند. از آن‌روز تاکنون زنان ایرانی برای حقوق خود بهای زیادی پرداخته‌اند. دهها هزار از این زنان به‌خاطر نه گفتن به رژیم، در زندانها مورد تعرض و شکنجه قرار گرفته و اعدام شدند.

نایب‌رئیس زیرکمیته حقوق‌بشر پارلمان اروپا افزود: ما در پارلمان اروپا باید از اپوزیسیون ایران به رهبری خانم رجوی و برنامه ۱۰ ماده‌ای‌اش از جمله لغو حکم اعدام، شکنجه و تبعیض در ایران حمایت کنیم.

مردم ایران لایق آزادی و دموکراسی هستند و اکنون زمان تغییر فرا رسیده است. به‌عنوان معاون رئیس زیرکمیته حقوق‌بشر پارلمان اروپا می‌خواهم به شما بگویم که ما از شما تا دستیابی به یک ایران واقعاً دموکراتیک حمایت خواهیم کرد.

سخنرانی پال شاکی
پال شاکی نمایندهٴ پارلمان اروپا از اسلوواکی نیز در سخنرانی خود، خاطرنشان کرد: «وضعیت در داخل ایران بسیار بهم‌ریخته است. تنها در ژانویهٴ امسال، ۹۳ نفر در ایران اعدام شدند؛ اما تقریباً هیچ‌چیز در این رابطه در رسانه‌های اروپا نمی‌بینید. این وضعیت بسیار بدی است.»

وی افزود: «به‌عنوان نمایندگان منتخب مردم اروپا، این وظیفه اخلاقی ماست که حمایت خود را از مردم ایران اعلام کنیم تا آنها روزی بتوانند نمایندگان و دولت خود را آزادانه انتخاب کنند. به این دلیل است که آقای رئیس من اهداف خوب شما را به‌طور مستمر حمایت خواهم کرد.»

سخنرانی آنا زابورسکا
سخنران دیگر این کنفرانس، آنا زابورسکا نمایندهٴ پارلمان اروپا از اسلوواکی در شروع سخنرانی‌اش به جنایات ضدبشری رژیم آخوندی علیه مردم ایران پرداخت، و گفت: «

وقتی که ما به این کشور نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که هنوز هم مجازاتهای ظالمانه در نقض کرامت انسانی هم‌چنان ادامه دارد. این واقعاً تکان‌دهنده است وقتی که می‌بینیم چنین مجازاتهایی در (حکومت) جمهوری اسلامی ایران و زیر نظر رئیس‌جمهور به‌اصطلاح «میانه‌رو» یعنی حسن روحانی انجام می‌شود. وقتی مردم تفاوت بین جرم و مجازات را نبینند هیچ عدالتی نمی‌تواند وجود داشته باشد. وزیر دادگستری (این رژیم) در قتل‌عام سال ۱۹۸۸ مشارکت داشته است. مردم ایران شایستهٴ احترام به کرامت خود هستند».

آنا زابورسکا، افزود: «ما مریم رجوی را چند بار ملاقات کرده‌ایم. خانم رجوی حامی آزادی، حقوق‌بشر، برابری زن و مرد و لغو مجازات اعدام است. این الگویی است که مردم ایران خواهان و شایستهٴ آن هستند. برای کسانی از ما که خود را طرفدار ایران آزاد می‌دانند، یک ایران دموکراتیک مقوله‌یی است که همهٴ ما به آن امید داریم. این باید سیاست ثابت اتحادیه اروپا در قبال ایران باشد. ما باید حمایت بی‌دریغ خود را از اپوزیسیون دموکراتیک ایران اعلام کنیم و وقتمان را با آخوندها هدر ندهیم».

سخنرانی هاینز بکر
هاینز بکر نماینده پارلمان اروپا از اتریش سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی گفت: گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا یک نیروی قابل‌توجه از تمایلات مختلف ایدئولوژیک است. من برای همکاری بزرگ با شورای ملی مقاومت ایران که زنی قدرتمند در رهبری آن قرار دارد فعالیت می‌کنم

هاینز بکر سپس به بررسی کارکردهای سپاه پاسداران از جمله ابزار رژیم برای سرکوب در داخل، صدور تروریسم و دخالت در کشورهای منطقه شامل عراق و سوریه و ایجاد و آموزش گروه‌های مزدور شبه‌نظامی، و همچنین کنترل اقتصاد ایران پرداخت و در پایان نتیجه‌گیری کرد:
وقتی دولتهای اروپایی و نماینده عالی اتحادیه اروپا پس از توافق هسته‌ای، همه را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنند، در واقع این سرمایه‌گذاری در ایران، سپاه پاسداران، ابزار سرکوب رژیم را تقویت می‌کنند.

به همین دلیل من از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی حمایت می‌کنم. این می‌تواند فعالیتهای تروریستی آنها در خارج از ایران را محدود و مردم ایران را که از سپاه متنفرند دلگرم کند.

سخنرانی جولی گیرلینگ
جولی گیرلینگ از انگلستان سخنران دیگر کنفرانس در پارلمان اروپا در استراسبورگ بود. وی در سخنان خود، به بررسی سلب حقوق زنان در حاکمیت آخوندی از طریق وضع قوانین زن‌ستیزانه و قرون‌وسطایی از ابتدای روی کار آمدن رژیم آخوندی پرداخت. و گفت:
از آنزمان تاکنون یک جنگ روزانه بر علیه استبداد مذهبی در جریان بوده است. ما از خیلی از موارد آگاه نیستیم و بندرت از جنایاتی که بر علیه زنان در سلولهای زندانها انجام می‌گیرد با خبر می‌شویم. بعضی از این زنان کودکان خردسال دارند

جولی گیرلینگ سپس افزود: ما باید تجارت با رژیم ایران را منوط به بهبود وضعیت حقوق‌بشر کنیم.

نماینده پارلمان اروپا از انگلستان افزود: زمان آن رسیده است که اروپا و غرب دریابند که یک آلترناتیو دموکراتیک در مقابل رژیم ایران وجود دارد. خانم رجوی رهبر کاریزماتیک اپوزیسیون ایران است برنامه ۱۰ ماده ایشان از برابری جنسیتی و لغو حکم اعدام حمایت می‌کند. من معتقدم اتحادیه اروپا باید از این برنامه روشن حمایت کنند.

کشورهای غربی مدتها تلاش کردند از درون این رژیم میانه‌روهایی را پیدا کنند. اما باید اعتراف کنیم که میانه‌رویی در این رژیم وجود ندارد و ما باید به اپوزیسیون دموکراتیک در خارج از ایران فرصتی بدهیم تا بتوانند برای مردم ایران تغییراتی ایجاد کنند.

سخنرانی ایوان استفانک
ایوان استفانک نمایندهٴ پارلمان اروپا از اسلوواکی از دیگر سخنرانان کنفرانس پارلمان اروپا در استراسبورگ بود؛ وی گفت: «می‌خواهم از اپوزیسیون دموکراتیک ایران به‌خاطر فعالیت‌هایش تشکر کنم. وضعیت در ایران بسیار تکان‌دهنده است. (مدتی) پیش ده نفر را اعدام کردند و حکم قطع دست ۳ نفر دیگر را نیز صادر کرده‌اند. این یک وضعیت بسیار جدی است و همان‌طور که می‌دانید (رژیم) ایران به نسبت جمعیت (کشور) بالاترین تعداد اعدامها در جهان را دارد. من می‌خواهم به فراخوان به (نمایندهٴ عالی اتحادیه اروپا) بپیوندم و از او بخواهم که همهٴ روابط با (رژیم) ایران را به بهبود جدی وضعیت حقوق‌بشر و توقف اعدامها در این کشور مشروط کند.

سخنرانی جولی وارد
جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از انگلستان در سخنرانی خود گفت: من می‌خواهم بر روی حمایت خودم از گروه ایران آزاد در پارلمان اروپا مجدداً تأکید کنم. این یک گروه منسجمی از نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای مختلف و با ایدئولوژیهای سیاسی مختلف است. همه ما در این گروه یک هدف مشترک داریم و آن حمایت از آزادی و دموکراسی در ایران است. ما قویاً مجازات اعدام و شکنجه را محکوم می‌کنیم.

جولی وارد سیاست مماشات کشورهای غربی با دیکتاتوری آخوندی و چشم‌پوشی بر جنایات رژیم به‌خاطر معاملات اقتصادی را محکوم کرد و بر همبستگی و حمایت از مقاومت و پایداری زنان ایرانی در برابر رژیم زن‌ستیز آخوند تأکید کرد

سخنرانی میلان زه ور
میلان زه ور از اسلوونی در سخنرانی خود، ضمن حمایت از مبارزه مردم ایران گفت: من سالهاست که از جنبش شما حمایت می‌کنم. به‌رغم سرنگونی دیکتاتوری پیشین، هنوز مردم ایران به آزادی و دموکراسی دست نیافته‌اند. نقض حقوق‌بشر و مجازاتهای بی‌رحمانه به بخشی از قوانین رژیم ایران تبدیل شده است و اوضاع هر روز بدتر می‌شود.

میلان زه ور با یادآوری ابعاد سرکوب و اعدامهای فزاینده در دوران آخوند روحانی سیاست چشم فروبستن اتحادیه اروپا بر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران در ازای توافق هسته‌یی را محکوم کرد و افزود

یک‌سال پس از توافق هسته‌ای، هیچ‌گونه تغییری در ایران صورت نگرفته است. زمان آن فرا رسیده که ما در سیاستهای خود تجدیدنظر کنیم و در برابر ناقضان حقوق‌بشر سیاست قاطعی را اتخاذ کنیم و مسئولان نقض حقوق مردم ایران را به دادگاههای بین‌المللی بکشانیم.

سخنرانی ژوزه فاریا
ژوزه فاریا نمایندهٴ پارلمان اروپا از پرتغال به سابقه آشنایی خود با مقاومت ایران و آگاهی از جنایات رژیم آخوندی پرداخت، و گفت:
هرگز فراموش نمی‌کنم که وقتی تازه به پارلمان اروپا آمدم، عکس‌های افرادی را دیدم که (در ایران) از جراثقال حلق‌آویز شده بودند. این صحنهٴ وحشتناکی بود و من به خودم گفتم که باید برای کمک به مردم ایران کاری انجام داد.

ژوزه فا‌ریا با اشاره به در پیش بودن نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری در حکومت آخوندی، چنین انتخاباتی را غیردموکراتیک دانست و تأکید کرد که از درون چنین رژیمی، تغییری متصور نیست.


گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، با صدور بیانیه‌ای درباره اجلاس این گروه در پارلمان اروپا در استراسبورگ تحت عنوان قانون گذاران اروپایی فراخوان به تغییر سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با ایران می‌دهند اعلام کرد:
در اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در استراسبورگ نمایندگان زیادی از پارلمان اروپا شرکت کردند. محمد محدثین از اپوزیسیون دموکراتیک ایران، سخنران مهمان این جلسه بود. آقای محدثین یک زندانی سیاسی در دوران دیکتاتوری شاه، و نویسنده چندین کتاب درباره ایران و بنیادگرایی است

17نماینده پارلمان اروپا از گروه‌های مختلف سیاسی در این جلسه سخنرانی کردند. آنها بر نقض حقوق‌بشر در ایران تأکید کردند و از اتحادیه اروپا و دولتهای اروپایی خواستند تا روابط خود با این رژیم مستبد مذهبی را به یک پیشرفت روشن در زمینه حقوق‌بشر و توقف اعدامها مشروط سازند.

بیانیه گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا افزود: سخنرانان بر نقش رو به رشد سپاه پاسداران که بخش بزرگی از اقتصاد ایران را در دست دارد انگشت گذاشتند. و تأکید کردند هر گونه تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران بمعنی همکاری با سپاه پاسداران است.

بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا بر حمایت خویش از سازمان مجاهدین خلق ایران و ائتلاف سیاسی شورای ملی مقاومت به‌عنوان آلترناتیوی در برابر رژیم فعلی حاکم بر ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای رهبر اپوزیسیون، خانم مریم رجوی که خواستار یک ایران دموکراتیک غیرمذهبی و لغو حکم اعدام است، تأکید کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a662164-b35d-471e-b714-33c12cfe5a4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات