728 x 90

پرونده هسته ای ایران,برجام، زهرخواران رژيم,

کارگزار رژیم: تأسیسات نطنز و فردو و سانتریفوژهای جمع‌آوری شده از نطنز، دیگر قابل استفاده نیست

-

بتن ریزی  راکتور اتمی اراک
بتن ریزی راکتور اتمی اراک
در جریان مخاصمات درونی رژیم بر سر پیامدهای زهر اتمی، یک مهره حکومتی در سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرد تأسیسات نطنز و فردو وسانتریفوژهای جمع‌آوری شده از نطنز، دیگر قابل استفاده نیست.

یک کارگزار ارشد سازمان انرژی اتمی رژیم که در جریان مخاصمات درونی رژیم از این ارگان اخراج شده است، طی یک سخنرانی که برخی از رسانه‌های رژیم آن را منعکس کرده‌اند، گفت: به‌طور خلاصه و مفید باید بگویم بیشتر تأسیسات نطنز و فردو را شخم زدند و بیرون ریختند. حتی آن فنداسیون زیر سانتریفیوژها را نیز برداشتند. باید بدانیم که ایجاد هر یونیت (یک مجموعه 3000 تایی از ماشینهای سانتریفیوژ) نزدیک به 50 میلیارد تومان هزینه داشته است که شش یونیت در سایت نطنز جمع‌آوری شد و نزدیک 300 میلیارد تومان بیت‌المال به هدر رفت. این هزینه به غیر از هزینه‌های ماشینهای سانتریفوژ و هزینه‌های جاری سازمان بوده است.

اعترافهای این کارگزار رژیم در حالی منتشر شده است که پیش از این صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم در یک ادعای مسخره گفته بود

صالحی: همان‌طور که باز مقام معظم رهبری هم فرمودند ایشون فرمودند که ما آغاز کننده نقض برجام نخواهیم بود این مطلب مهمی است. ضمن این‌که ایشون این مطلب را هم باز فرمودند که اگر آنها برجام را نقض بکنند بدانند که این آمادگی لازم در صنعت هسته‌یی هست که در عرض یک سال و نیم ما بتوانیم به 100هزار سو برسیم. این فقط یک نمونه از امکان بازگشت به شرایط قبل از برجام هست.

ما اگر روزی اراده بکنه نظام که برگردیم همانجور که آقای دکتر ظریف فرمودند شگفت‌زده خواهند شد.

به‌رغم این ادعاهای توخالی، کارگزار ارشد اتمی رژیم در اعترافهای خود می‌افزاید: در سایت نطنز از 16هزار ماشین موجود فقط حدود 5هزار سانتریفوژ کار می‌کند و بقیه ماشین‌ها را به‌طور غیراصولی جمع‌آوری کردند و به انبار بردند که دیگر قابل استفاده نیست.

در مورد راکتور اتمی اراک، آخوند روحانی در سخنرانی مراسم حکومتی 22بهمن مدعی شد:
آخوند روحانی: ما در زمینه راکتور اراک به بازطراحی جدیدی دست یافتیم و راکتور اراک مدرنتر از گذشته باز سازی و کامل خواهد شد.

اکنون این کارگزار ارشد اتمی رژیم برخلاف ادعاهای روحانی می‌گوید: سه سال زمان برد تا قلب رآکتور اراک توسط پرسنل آن مجموعه طراحی و ساخته شد، اما قبل از آن که (نظام) حاصل زحمات شبانه‌روزی خود را ببیند، آن‌را با بتن پر کردند. بعد از برجام هم هنوز در داستان تغییر و باز طراحی مانده‌ایم و هنوز کشوری را پیدا نکرده‌اند که در بازطراحی رآکتور به ما کمک کند.

یکی دیگر از کارگزاران اتمی رژیم نیز گفت: در برجام و امتیازاتی که دادیم بیش از 60 درصد خطوط قرمز نادیده گرفته شد. (مابه ازای آن قرار بود در مورد) مسائل مالی امتیاز بگیریم، (اما) بر اساس شواهدی که وجود دارد تقریباً هیچ دستاوردی نداشته‌ایم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7299c271-69a5-4039-849e-02d1710bfa42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات