728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

شرکتی که نیست اما هست!

-

تابلو دروغین شرکت پتروشیمی
تابلو دروغین شرکت پتروشیمی
تابلویی که می‌بینید تمامیت یک مجتمع پتروشیمی عظیم به نام شرکت پتروشیمی چهارمحال بختیاری است که از سال 1385 به ثبت رسیده و قرار بوده سه سال بعد یعنی سال 1388 آغاز به‌کار کند.

این شرکت یکی از شرکتهای اقماری گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که خود این شرکت ایرانیان در سال 1389 در تهران به ثبت رسیده!

شاید بگویید: چطور چنین چیزی ممکن است؟ شاید شرکت اولی بعد از تولد شرکت ایرانیان به آن ملحق شده، شاید این‌طور باشد اما...

هم این شرکت و هم آن شرکت هر دو از شرکتهای وابسته به مافیای نفتی ایران و وزیر نفت مادام العمر آن هستند.

اما نکته مهم‌تر اینکه، این شرکت جدیدالتأسیس یعنی شرکت پتروشیمی چهار محال بختیاری، به‌رغم این‌که تاکنون به جز همین تابلویی که ملاحظه می‌کنید، هیچ موجودیت دیگری در بروجن و کل استان چهارمحال ندارد و حتی دیگر جای کلنگی هم که روز اول برای تأسیس آن به زمین زده شده، زتوفان و از تابش آفتاب از بین رفته، و حتی شماره تلفن و تارنما وتلکس آن هم در آدرس تهرانش غیرقابل دسترسی هستند و بنا‌ به آنچه که در سایت همین شرکت در فضای مجازی نوشته شده، دیگر سال‌هاست که جواب نمی‌دهند اما همین شرکت یک دفتر دیگر در میدان هفت تیر تهران (همان میدان رضایی‌ها) دارد

و از آن مهمتر و باورنکردنی‌تر آنکه، همین شرکت ”نیست در جهان “ دارای یک شرکت تعاونی است که در بورس صنایع مربوطه کار می‌کند! و در همان استان چهارمحال هم دفتر دارد و بی‌شک تعدادی از خواص هم از قبل آن نان می‌خورند!

کارآفرینان محترم می‌توانند از این طرح الگو گرفته و در شهرهای خود مشابه آن را پیاده کنند.

اهالی سایر شهرها هم می‌توانند از مردم بروجن الگو گرفته و هر تابلویی را که توی بیابان و وسط جاده و این طرف آن طرف دیدند با یک فقره عکس و بعد هم پیگیری اینترنتی قضیه، به کشفیات جدید در مورد کارآفرینان ولایی شهر خود و خدمات دولتهای اصلاحات، سازندگی، مهرورزان و اعتدالی برسند.

سرمایهٴ اولیهٴ این شرکت بنا‌ به اسناد پیوست، چیزی در حدود 50میلیارد تومان اعلام شده که اینک معلوم نیست در دست کیست؟

سود این سرمایهٴ 50میلیاردی از سال 85 تا الآن را هم می‌توان حساب کرد و دنبال آن هم گشت!

یکبار مقامات استان در جواب اعتراضهای مردم بروجن و چهارمحال گفته بودند، ما می‌خواستیم سه ساله کار را تمام کنیم اما به علت تحریم‌ها کار کمی! به عقب افتاد.

مقامات استان و صاحبان شرکت و دیگر مقامات دولتی، هیچ گزارشی در مورد سرمایهٴ اعلام شده شرکت تاکنون منتشر نکرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a21ec38-1828-408b-a264-ce2e20b91aa6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات