728 x 90

سالروز انقلاب مردم یمن علیه دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح

انقلاب 11 فوریه یمن
انقلاب 11 فوریه یمن
این روزها مصادف است با سالگرد انقلاب مردم یمن. انقلابی که بعد از فداکاریهای بسیار توسط کودتاگران حوثی که اوامر خود را از آخوندهای تهران می‌گرفتند ربوده شد. گزارشی از تلویزیون الجزیره24بهمن 95:
یازدهم فوریه سال 2011 روزی استثنایی در تاریخ یمن بحساب می‌آید. مردم به‌پاخاسته در اغلب شهرهای یمن به خیابانها آمدند و به سوی میدانهای اصلی روانه شدند. خواسته مردم زندگی بهتر بود. آنها به‌روشنی خواهان سرنگونی علی عبدالله صالح و رژیم او بودند. این رویداد به انقلاب یازدهم فوریه شناخته شد و همان‌گونه که انقلابیون یمن می‌گویند، این انقلاب برای پایان دادن به بیش از سه دهه دیکتاتوری در یمن بود. مردم می‌خواستند تا سلطه دیکتاتوری پایان یابد. از شهرها و روستاها و کوه دشت مردم به میدانها روانه شدند و برخلاف آن‌که خاستگاههای متفاوتی داشتند علیه رژیمی دیکتاتور متحد شدند. رژیم حاکم قصد داشت تا با تعدیلهایی که در قانون اساسی ایجاد می‌کند حاکمیت فردی خود را ادامه دهد. با این عمل مرگ دموکراسی و روند سیاسی اعلام می‌شد.

گفتگو ها میان جریانهای سیاسی یمنی به بن‌بست رسید ولی دیکتاتور یمن قصد نداشت تا روند دموکراسی را تصحیح کند بلکه می‌خواست یا حکومتش را تمدید کند یا این‌که آن را به وراثت بگذارد.

انقلاب یازدهم فوریه 2011 پاسخ به فساد مالی و اداری و اخلاقی بی‌حد و مرزی بود که در رژیم حاکم وجود داشت. در این رژیم از یک طرف فقر مردم گسترده‌تر می‌شد و از طرف دیگر تعداد فاسدین و ثروت‌اندوزانی که اموال مردم را به جیب خود می‌زدند بیشتر می‌شدند. نتیجه این شکاف طبقاتی شعله‌ور شدن خشم مردم به جان آمده بود و به‌رغم این‌که علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن 33سال و 7ماه حاکمیت کرده بود نتوانست در مقابل سیل خروشان مردم مقاومت کند.

استان جوف در یمن نیز برای برگزاری جشنهای ششمین سالگرد انقلاب 11فوریه که رژیم علی عبدالله صالح را به زیر کشید آماده می‌شود. جشنها در این استان، با پایان دوره آموزش نظامی یک یکان از نیروهای ارتش ملی شروع شده است.

مردم یمن سالگرد انقلاب 11فوریه را جشن می‌گیرند. این انقلاب اکنون وارد ششمین سال خود شده است. استان جوف، شاهد جشن پایانی آموزشهای نظامی یک یکان از ارتش ملی بود. این یکان وابسته به تیپ 101 پیاده‌نظام است که از مهارتهای جنگی ویژه برخوردار هستند. برگزاری این مراسم، اولین فعالیت در این استان بود که به‌مناسبت سالگرد انقلاب برگزار شد. این یکان نام شهید ابوطالب فرمانده سابق تیپ 101 را با خود حمل می‌کند.

یک فرمانده نظامی:
«پایان این دوره آموزشی به‌مناسبت سالگرد انقلاب 11فوریه که در قلبهای ما حک شده، برگزار می‌شود. انقلابی که سیر انقلابهای شکوهمند قبلی در سپتامبر و اکتبر را بعد از تخریب و کید مکاران و حلیه‌گران تصحیح کرد».

در جریان این مراسم، اشعار و قصیده‌های حماسی و ملی نیز قرائت شد. بعد از آن یکانهای رزمی به مانور اقدام کرده و رژه برگزار کردند که شگفتی حاضران را بر انگیخت. تمرینات نظامی نیروها دلیلی بر آمادگی جنگی و مهارتهای مختلف و توان رزمی این یکان است.

در این مراسم رئیس ستاد و فرمانده منطقه ششم نظامی به همراه فرماندهان یکانها و تیپهای آن حضور داشتند. آنها رضایت خود را از برگزاری رژیم و تمرینات یکان جدید، ابراز داشتند و آن را محقق شدن بخشی از انقلاب جوانان و آروزی تشکیل یک ارتش ملی که به خدا و میهن وفادار باشد، توصیف کردند.

در سالگرد انقلاب 11فوریه، این افراد بر محقق کردن تمامی اهداف انقلابشان تأکید می‌کنند. اهدافی که در میادین تحصن و تظاهرات شروع کرده و در جبهه‌های نبرد آن را به‌طور کامل تحقق می‌بخشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df73b821-772f-488b-a965-cf9c52b7e8db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات