728 x 90

اخبار يمن,

گرامیداشت ششمین سال انقلاب ۱۱فوریه در یمن

-

 -
-
مردم و جوانان یمن، روز شنبه 23بهمن 95 ششمین سال انقلاب فوریه علیه دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح را گرامی داشتند:
 

شش سال از انقلاب فوریه در یمن می‌گذرد زمانی طولانی که با پیروزیها و چالشهای زیادی همراه بوده است.
انقلابیون، اولین شعله انقلاب را در تاریکی روشن کردند و تا همین امروز این شعله خاموش نشده است. اراده‌يی که راهش را آنزمان تشخیص داد مطلقاً از این راه منحرف نشده است.
این مسیر 6سال عمر دارد که در جریان آن، انقلابیون، رژیم فاسد دیکتاتور علی عبدالله صالح را به زیر کشیدند. آنها یک جمهوری توافقی جدید که راه را در برابر همگان برای ایجاد یک دولت ملی و فراگیر واقعی باز کرد، تشکیل دادند. دولت انتقالی در مقابل مشکلات اقتصادی و معیشتی مزمنی که از دوران دیکتاتور مخلوع بر جای مانده بود، قرار داشت و پایداری می‌کرد اما مردم هرگز مانند امروز از ناامنی و فقدان کرامت انسانی و وضعیت وخامت‌بار زندگی رنج نمی‌بردند. رنجی که شبه‌نظامیان حوثی با سلاحهای سنگین از طریق اجرای پروژه ضدملی و فرقه‌گرایانه‌ای که از رژیم ایران به آنها دیکته می‌شود، بر مردم یمن تحمیل کردند.
توطئه‌های زیادی علیه انقلاب صورت گرفت به‌طوری‌که نهادهای نظامی را از دولت انتقال گرفتند. دیکتاتور مخلوع با شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران همدست شد و کنترل نیروهای نظامی و امنیتی را به آنها واگذار کرد. آنها علیه دولت قانونی کودتا کردند و به هیچ چیز حتی سنگ و انسان هم رحم نکردند و همه چیز را نابود کردند. اولین قربانی آن نیز ربودن انقلاب مردم یمن بود. بعد از کودتا، انقلابیون فوریه به جبهه‌های نبرد علیه کودتاگران شتافتند و زیر پرچم ملی و دولت قانونی و رهبری آن قرار گرفتند.
عنوان برجسته این حرکت انقلابیون، فدا کردن و قربانی دادن برای بازپس‌گیری دولت و نهادهای غارت شده آن از کودتاگران و همچنین برقراری امنیت و ثبات و برابری بود.
جوانان و اهالی شهر تعزtaez در خیابان جمال گردهم آمده‌اند تا ششمین سال انقلاب 11فوریه و براندازی نظام دیکتاتور مخلوع را جشن گرفته و شعله انقلاب را روشن نگهدارند. انقلاب 11فوریه، افقهای جدیدی در برابر مردم یمن برای زندگی و آزادی و کرامت انسانی گشود. انقلاب 11فوریه، تمامی طرحهای خبیثانه رژیم علی عبدالله صالح را برملا کرد. طرحهایی که برای نابودی یمن ریخته شده بود.
اهالی تعز امروز در این گردهمایی بر استمرار انقلاب تأکید کرده و مشعل آن را مجدداً روشن کردند. انقلابی که شروع جدیدی برای آنها در مسیر آزادی و کرامت انسانی است.
سرهنگ منصور حسانی سخنگوی ارتش ملی در تعز در روشن کردن مشعل مشارکت دارد. این علامتی از اتحاد نیروها در یمن و حمایت آنها از ارتش ملی است که نبردهایی را در سراسر کشور به پیش می‌برد. نبردهای تعز نیز چیزی جز امتداد انقلاب فوریه نیست و آنها تأکید می‌کنند که تا تحقق تمامی اهداف انقلاب از پای نخواهند نشست. تمامی طیفهای مردم تعز و احزاب سیاسی همراه با ارتش ملی و مقاومت مردمی در روشن کردن مشعل انقلاب سهیم بودند.
از سوی دیگر توکل کرمان از جوانانی که انقلاب 11فوریه یمن را برافروختند و برنده جایزه صلح نوبل در سخنرانی خود به‌مناسبت ششمین سالگرد انقلاب فوریه گفت:
«ما امروز ششمین سالگرد انقلاب باشکوه 11فوریه را جشن می‌گیریم. ما بیش از پیش بر بنای یمنی جدید پافشاری می‌کنیم. یمنی که بر پایه اصول برابری باشد. بر اساس پایه‌های شهروندی و دموکراسی و حکومت قانون باشد. انقلاب با شکوه 11فوریه، یک حادثه ممتاز و برجسته در تاریخ خلق بزرگمان را نمایندگی کرد و خلقمان را در مسیر درست قرار داد. چرخهای تغییر ریشه‌يی، مطلقاً متوقف نخواهد شد تا جایی که همه چیز را برای خلق صبور و انقلابی و در صحنه ما، محقق کند».

 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/072c5cf8-b5cf-4a38-a46c-ec07e4843ab1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات