728 x 90

روابط ایران روسیه,

پاسدار شمخانی از امکان صدور مجوز به جنگنده‌های روسی برای استفاده از حریم هوایی ایران خبر داد

-

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم آخوندی
پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم آخوندی
به گزاش خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا ـ پاسدار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم آخوندی روز شنبه ۲۳ بهمن از امکان صدور مجوز برای عبور جنگنده‌های روسی از آسمان ایران خبر داد.

وی گفت: «همکاری مشترک ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه ابعاد جامع و گسترده‌یی دارد و در صورت لزوم با اعلام نیاز مسئولان دفاعی کشور امکان صدور مجوز برای عبور هواپیماهای روسی از فضای ایران برای پشتیبانی از عملیات زمینی در سوریه وجود دارد».

این سخنان سه روز پس از آن بیان می‌شود که لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، نیز گفت مسکو در صورت لزوم برای انجام عملیات علیه «تروریست‌ها» در سوریه از زیرساخت‌های نظامی ایران استفاده خواهد کرد.

پیش از این نیز، جنگنده‌های روسی از پایگاه هوایی «نوژه» در شهر همدان برای بمباران در سوریه استفاده کرده بودند.

وزارت دفاع روسیه روز ۲۶ مردادماه سال جاری برای نخستین بار اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور برای بمباران مواضع مخالفان بشار اسد از پایگاه شکاری همدان استفاده کرده‌اند.

این نخستین بار پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود که رژیم ایران به‌طور رسمی تأیید کرد یک کشور خارجی از پایگاههای نظامی آن استفاده کرده است که همین مسأله مخالفتهایی را در درون حکومت آخوندی بر انگیخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e10602f7-bafd-4db6-bd35-80e2cb8bfb31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات