728 x 90

دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,

باید با سپاه پاسداران مانند داعش برخورد کرد

-

مصطفی العانی مدیر برنامه امنیت در مرکز بررسیهای خلیج‌فارس
مصطفی العانی مدیر برنامه امنیت در مرکز بررسیهای خلیج‌فارس
مصطفی العانی مدیر برنامه امنیت در مرکز بررسیهای خلیج‌فارس معتقد است باید با سپاه پاسداران مانند داعش و القاعده برخورد کرد.

بخشهایی از مصاحبه وی با العربیه 23بهمن 95 در زیر می‌آید:
مقامهای آمریکایی می‌گویند دولت این کشور در حال بررسی نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران است.

سپاه پاسداران که در سال1979 تأسیس شده بزرگترین نیروی امنیتی رژیم ایران است. سپاه در حال کار روی موشک شهاب است که آن را ارتقاء بدهد. سپاه پاسداران در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می‌کند مانند کمک‌رسانی به حزب‌الله در لبنان، تشکیل شبه‌نظامیانی که در کنار رژیم سوریه می‌جنگند، حمایت از شبه‌نظامیان در عراق و حوثی‌ها در یمن و دخالت در بحرین. سپاه پاسداران در خارج از ایران از طریق بازوی خارجی‌اش که سپاه قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی است عمل می‌کند.

العربیه: واشینگتن نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را بررسی می‌کند در صورتی‌که تأیید بشود و سپاه وارد لیست بشود چگونه می‌تواند تمام بازوهای آن را هدف قرار داد؟

دکتر مصطفی العانی مدیر برنامه امنیت درمرکز بررسیهای خلیج‌فارس: از سال 1990بخش‌هایی از سپاه پاسداران در لیست بودند. تعدادی از فرماندهان و نهادهای آن نامگذاری تروریستی شده بودند اما خود سپاه به‌عنوان یک نهاد کامل وارد لیست نشده است. این یک اقدام مهمی است ولی بسیار با تأخیر صورت می‌گیرد.

سپاه پاسداران بزرگترین عامل بی‌ثباتی و ناامنی از سال 1985 می‌باشد. در دولت اوباما و دولتهای قبلی آمریکا بسیاری از اجزای سپاه پاسداران وارد لیست شدند ولی اقدامی علیه آنها نشد. مثلاً قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در همان لیستی است که زرقاوی و البغدادی و بن‌لادن و بقیه در آن هستند ولی با او کاری ندارند. هواپیماهای آمریکایی در عراق هستند در حالی که او در عراق و سوریه تردد دارد... . مهم این است که ببینیم دونالد ترامپ این موارد را اجرا کند. آیا برخوردی که با سپاه می‌شود عین برخوردی است که با داعش می‌شود، اگر چنین باشد اقدام بزرگی خواهد بود... مهم اجرای این نامگذاری تروریستی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71656a10-9d25-45fe-9e08-2b247658b773"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات