728 x 90

کشف نرم‌افزار جاسوسی چینی روی صدها میلیون گوشی

گوشی موبایل
گوشی موبایل
به گزارش نیویورک‌ تایمز محققان آمریکایی یک نرم‌افزار جاسوسی را روی 700 میلیون گوشی اندرویدی در جهان پیدا کرده‌اند که هر 72ساعت اطلاعات کاربران را به سروری در چین ارسال می‌کند.

گوشی‌های هوآوی و ZTE به‌صورت پیش‌فرض این نرم‌افزار جاسوسی که «بک دور» نامیده می‌شود را در خود جای ‌داده است. این گوشی‌ها در 150 کشور دنیا فروخته شده است. شرکت هوآوی در ایران حضور گسترده‌یی دارد.

طی گزارش اخیر پژوهشگران می‌گویند بدون اطلاع کاربر تمام پیامک‌ها، فهرست شماره‌های تلفنهای ورودی و خروجی، فهرست کاربران، ارسال مکان کاربر و اپ‌های استفاده‌شده به سرور یک کمپانی در شهر شانگهای چین به نام AdUps Technology فرستاده می‌شود.

نکته قابل تأمل این است که علاوه بر ارسال اطلاعات کاربران هر 72ساعت به سرور چینی، این نرم‌افزار جاسوسی قادر به نصب هر نوع اپلیکیشن به‌ صورت راه دور روی گوشی‌هایی است که این نرم‌افزار جاسوسی روی آن نصب‌ شده است.

مؤسسه امنیتی «کرایپتووایر» اولین بار این بک دور را روی گوشی موسوم به Blu R1 HD که در فلوریدا به فروش می‌رسد کشف کرد. به‌طوری که نه قابل‌ حذف است و نه غیرفعال می‌شود. گوگل اعلام کرده در حال ایجاد یک بسته ویژه امنیتی برای محو این بک دور است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b06269fe-b34a-4084-a736-d366c9ffa32b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات