728 x 90

شکنجه یک زندانی در اردبیل و زنجیر کردن او به میله پرچم در حیاط زندان

زندان مرکزی اردبیل
زندان مرکزی اردبیل
دژخیمان خامنه‌ای در زندان اردبیل از دو روز پیش یک زندانی را مورد شکنجه قرار داده و او را در هوای سرد به میله آهنی پرچم در حیاط زندان مرکزی اردبیل زنجیر کرده‌اند.

این زندانی «عباس علیپور» نام دارد.
پیش از این نیز دژخیمان زندان اردبیل زندانی سیاسی بلوچ محمد صابر ملک‌ رئیسی را به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد با دست‌بند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته بودند.

خاطرنشان می‌شود زندانی سیاسی ارژنگ داودی طی یادداشتی درباره این شکنجه قرون‌وسطایی رژیم نوشت: در زندان زابل شکلی از شکنجه را با چشمان خود مشاهده کردم که در نوع خود بی‌نظیر است.

در این نوع شکنجه پس از کتک کاری و فحاشی به قصد تحقیر سر زندانی بخت برگشته را از ته می‌تراشند و بعد دست و پای او را محکم با زنجیر به‌ دور ستونی می‌بندند که در معرض دید همه زندانیان، زندانبان و نیز مسؤلان و سایر پرسنل آنجا باشند سپس او را چند روز به همین وضعیت نگه می‌دارند به‌طوری‌که زندانی طی این مدت در اثر درد و رنج ناشی از انقباض عضلات از حال می‌رود، در این میان بعضاً خود را خیس و... می‌کنند.
شخصا هرگز بیاد ندارم دیده باشم حیوان وحشی و درنده‌یی را که در قفس انداخته باشند به غل و زنجیر بسته باشند اما در زندان زابل که کمتر از قفس نیست چنین رفتاری را که مادون شأن حیوانات است را بر انسان روا می‌دارند؟!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2303e8b0-d720-42e6-b1e8-307ba399cf84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات