728 x 90

چريكهاى فدايى خلق ,

بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق در گرامیداشت حماسه سیاهکل

-

شهدای حماسه سیاهکل
شهدای حماسه سیاهکل
سازمان چریکهای فدایی خلق ایران با صدور بیانیه‌یی به‌مناسبت سالگرد حماسه سیاهکل، یاد و خاطره همه شهیدان جنبش پیشتاز فدایی در نبرد با دو دیکتاتوری شاه و شیخ را گرامی داشت.

در بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران آمده است: چهل و شش سال از روزی که یک گروه کوچک چریکی به پاسگاه ژاندارمری شهرک سیاهکل (در استان گیلان) حمله کرد می‌گذرد. حماسه‌سازان فدایی در شامگاه روز ١٩ بهمن ١٣٤٩ دوران جدیدی را در جنبش رهایی بخش و جنبش کمونیستی مردم ایران به ثبت رساندند. آنان با عمل جسورانه و بن‌بست شکنانه خود، ضربه‌ای جدی به فضای اختناق وارد کرده و با درهم شکستن قدرت مطلق دیکتاتوری شاه، آغاز پایان عمر نظام سلطنتی را نوید دادند.

این بیانیه سپس می‌افزاید: واکنش شاه و خمینی به جنبشی که با حماسه سیاهکل آغاز شد، نشان‌دهنده اهمیت و نقش این رویداد در یک دوره از تاریخ است. اسدالله علَم در خاطراتش از قول شاه می‌نویسد عزم و اراده آنها اصلاً باور کردنی نیست، حتی زنها تا آخرین نفس به جنگ ادامه می‌دهند، مردها قرص سیانور در دهانشان دارند و برای این‌که دستگیر نشوند خودکشی می‌کنند.

خمینی جلاد از همان ابتدا با فرومایگی علیه جنبش پیشتاز فدایی به موضع‌گیری پرداخت. او در پاسخ به نامه مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی در اروپا، در تاریخ۲۸اردیبهشت۱۳۵۰ نوشت، شایعه سازیها و شایعه پردازیهایی را که در ممالک اسلامی برای تحکیم اساس حکومت استعماری است بررسی دقیق کنید، نظیر حوادث ترکیه و حادثه سیاهکل.

موضع خمینی آن چنان ننگین بود که وقتی این پیام در همان زمان در نشریهٴ «اسلام مکتب مبارز»، ارگان اتحادیه انجمنهای اسلامی در اروپا به چاپ رسید، جمله «نظیر حوادث ترکیه و حادثه سیاهکل»، حذف شد».

در ادامه بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، به‌مناسبت سالگرد حماسه سیاهکل در ۱۹بهمن سال۱۳۴۹، از جمله، آمده است: سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در آغاز چهل و هفتمین سال تولد خود هم‌چنان بر عزم و اراده خویش برای مبارزه تا رسیدن به دنیایی عاری از ستم، تبعیض و استثمار تأکید می‌کند.

ما از مبارزه به حق کارگران، معلمان، پرستاران، کشاورزان و همه مزدبگیران علیه نظام حاکم و سرمایه‌داری لگام گسیخته که تعرض آن به سطح زندگی و معیشت مردم دامنه بی‌سابقه‌یی یافته، حمایت می‌کنیم... .

ما به پایداری خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی، به مقاومت همه زندانیان سیاسی و عقیدتی ادای احترام می‌کنیم...

ما انتقال سازمانیافته و موفقیت‌آمیز زنان و مردان مجاهد خلق را از زندان لیبرتی به کشور آلبانی را یک پیروزی برای جنبش آزادیخواهانه مردم ایران می‌دانیم و آن را به سازمان مجاهدین خلق ایران شادباش می‌گوییم.

در بخش پایانی این بیانیه، سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، ضمن تأکید بر تحریم انتخابات فرمایشی ریاست‌جمهوری اسلامی که قرار است در اردیبهشت سال آینده برگزار شود، می‌افزاید:
ما از مبارزه زنان و مردان ایران‌زمین که برای آزادی، دموکراسی، نابودی ستم جنسی، مذهبی و ملی، صلح و پیشرفت، عدالت و جدایی دین از دولت مبارزه می‌کنند، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران همه ایرانیان آزادیخواه را به اتحاد و مبارزه برای ایجاد جبهه همبستگی به‌منظور سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت‌فقیه و ایجاد یک جمهوری سکولار، دموکراتیک و مستقل فرامی‌خواند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2990a2e-646f-4cdd-937d-122c5502a253"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات