728 x 90

ژنرال جک کین رئیس مؤسسه مطالعات جنگ: سیاست اوباما مانع شکست داعش بود

ژنرال جک کین
ژنرال جک کین
ژنرال جک کین به فاکس‌نیوز گفت سیاست باراک اوباما مانعی بر سر شکست داعش و تعیین‌تکلیف این جنگ بود. وی معتقد است تغییرات فعلی در دولت آمریکا و آمدن ژنرال جیمز ماتیس تحولی در این جنگ ایجاد خواهد کرد.

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز: «ما شیطانی را داریم که در خیابانها، اطراف را می‌پاید، بدون آن‌که یونیفورم داشته باشد، ولی کار ما سخت‌تر است، زیرا کسانی که ما علیه آنها هستیم یوینفورم ندارند، آنها موشهای نابکار کثیفی هستند، مردم را در فروشگاهها منفجر می‌کنند، مردم را در کلیسا منفجر می‌کنند، اینها آدمهای شروری هستند».

فاکس نیوز: دونالد ترامپ به ارتش دستور داد طرح‌هایی را برای یک کارزار گسترده تهاجمی علیه داعش آماده کند. ژنرال 4 ستاره ارتش ژنرال جک کین، تحلیلگر نظامی فاکس‌نیوز و رئیس مؤسسه مطالعات جنگ می‌گوید:
معلوم است دونالد ترامپ خواستار کار بیشتری علیه داعش است و تلاش دارد زودتر آن را به انجام برساند و من کاملاً با آن موافقم.

فکر می‌کنم ما باید داعش را سال پیش شکست می‌دادیم، محدودیتهایی که باراک اوباما بر روی ارتش آمریکا اعمال کردکه بیش از حد بود، کاملاً غیرضروری بود.
فکر می‌کنم فرماندهان ارتش گزینه‌هایی را روی میز رئیس‌جمهور خواهند گذاشت. ما عملاً کار بیشتری را هر چه زودتر، می‌توانیم انجام دهیم.

ما می‌توانیم در کارزار علیه داعش کار بیشتری روی زمین در موصل بکنیم. همچنین به اتحاد سیاسی که برای عراق حیاتی است کمک کنیم، چرا که باراک اوباما کمکی که می‌توانست به مردم عراق با امتیاز دادن به سنیها و کردها بکند نکرد.

در سوریه وضعیت بسیار پیچیده است ما نیروی زمینی که بخواهد مؤثر باشد در آنجا نداریم، ما گزینه‌هایی را روی میز رئیس‌جمهور خواهیم گذاشت که چگونه نیروها را تقویت کنیم و هلیکوپترهای آپاچی بیشتری در آنجا قرار دهیم؟ برای اولین بار آتشبار وارد آنجا کنیم؟ ، آیا ما نیروی زمینی آمریکا را مد نظر خواهیم داد. یا ائتلاف عربی را وارد کنیم. یا کار بیشتری با نیروی زمینی که در حال حاضر وجود دارد انجام دهیم.

فکر می‌کنم ما باید در این کار به نوعی فوریت به خرج دهیم و نیاز داریم داعش را که در 35 کشور گسترش یافته بررسی کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم برای مقابله با این واقعیت به کشورهای دیگر کمک کنیم، آیا ما نیاز به ائتلاف داریم؟ آیا ما نیاز به استراتژی برای انجام آن داریم؟ چرا که در حال حاضر هیچ‌کدام را نداریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b2bccec-127d-4a82-8c62-51f19f54b49f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات