728 x 90

اطلاعات جدیدی از نقش رژیم ایران در حمله به کشتی جنگی سعودی در یمن

حمله به کشتی جنگی عربستان سعودی در یمن
حمله به کشتی جنگی عربستان سعودی در یمن
بر اساس اطلاعاتی که از پنتاگون درز کرده، هدف حمله انتحاری شبه‌نظامیان حوثی به کشتی جنگی عربستان سعودی در آبهای نزدیک بندر حدیده یمن، احتمالاً کشتی جنگی آمریکایی بوده است. این اطلاعات بر نقش مستقیم رژیم ایران در این حمله که منجر به کشته شدن دو ملوان سعودی شد، می‌افزاید.

تلویزیون العربیه 15بهمن 95: رسانه‌های آمریکایی اطلاعات جدیدی از ماهیت عملیات تروریستی که شبه‌نظامیان حوثی در نزدیکی بندر حدیده در یمن علیه کشتی جنگی عربستان سعودی انجام دادند، منتشر کردند. کارشناسان پنتاگون بعد از بررسی دقیق نوار ویدیویی که صحنه عملیات را نشان می‌دهد و رسانه‌های حوثیها منتشر کرده‌اند، دو احتمال را مطرح می‌کنند:
احتمال اول این‌که حمله‌ای که رژیم ایران آن را پشتیبانی کرده، هدفش یک کشتی جنگی آمریکایی بوده است. مانند حمله‌یی که در سال 2000 ناو هواپیمابر «کول» در خلیج عدن را هدف قرار داد که در نتیجه آن 17 نظامی آمریکایی کشته شدند.

شبه‌نظامیان حوثی در اکتبر گذشته ناو هواپیمابر آمریکایی را در دریای سرخ و در نزدیکی تنگه باب‌المندب با موشکهایی که از مناطق تحت کنترل خود در سواحل استان حدیده شلیک کردند، هدف قرار دادند.

از سوی دیگر ژنرال احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی، حمله حوثیها به کشتی جنگی سعودی را علامتی خطرناک توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست تا اقدامات بازدارنده علیه رژیم ایران اتخاذ کنند.

ژنرال احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی:
«برای بار هزارم ثابت شده رژیم ایران در پشت تمامی فجایع و بی‌ثباتی در منطقه قرار دارد بنابراین جامعه جهانی باید تصمیم قاطعی در این باره بگیرد».

چهار قایق شبه‌نظامیان حوثی از ساحل طائف در حدیده حرکت کرده و کشتی جنگی عربستان سعودی را هدف قرار دادند که ملوانان کشتی موفق شدند به سه قایق پاسخ داده و آنان را باز دارند در حالی‌که قایق چهارم در یک عملیات انتحاری به کشتی کوبید و دو ملوان سعودی را به قتل رساند. سه ملوان دیگر هم مجروح شدند.

 

مشاور وزارت دفاع عربستان: امیدواریم فشار به رژیم ایران افزایش یابد

 سرتیپ احمد العسیری مشاور وزارت دفاع عربستان روز جمعه طی مصاحبه‌یی ابراز امیدواری کرد که سال جاری فشار به رژیم ایران افزایش یابد.

 وی که همچنین سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان در یمن است، گفت: "اگر آمریکایی‌ها متوجه شوند که باید رژیم ایران را به پشت مرزهای خودش عقب برانند، این چیز خوبی است."

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34bb52df-fa76-4730-bb30-44e7c16c70d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات