728 x 90

امارات کاردار رژیم ایران را در اعتراض به «مسلح سازی شبه‌نظامیان کودتاگر یمن» احضار کرد

درگیریهای در شهر المخا- آرشیو
درگیریهای در شهر المخا- آرشیو
وزارت امور خارجه امارات صبح روز پنجشنبه 14بهمن با احضار کاردار رژیم ایران در ابوظبی اعتراض خود را نسبت به مسلح سازی شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی در یمن به‌صورت غیرقانونی، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، کاردار رژیم ایران در ابوظبی از سوی عبدالرحیم العوضی دستیار وزیر امور خارجه امارات در امور حقوقی، احضار شده است.

بنابراین گزارش، العوضی به کاردار رژیم ایران، یادداشت اعتراض آمیزی درباره «مسلح سازی شبه‌نظامیان کودتاگر علیه دولت قانونی در یمن توسط تهران» تسلیم کرده و این اقدام را «نقض قطعنامه‌‎های الزام آور شورای امنیت دانسته است».

در این یادداشت اعتراضی، اقدام ایران در رساندن اسلحه به شبه‌نظامیان حوثی را شامل «تعرض به قوانین بین‌الملل و حاکمیت یمن و همچنین باعث تشدید تنش در این کشور» دانسته است.

معاون وزیر امور خارجه امارات گفت: «قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن واضح است. از این رو اسلحه ایرانی از جمله پهپادها که ائتلاف عربی اخیراً یکی از آنها را سرنگون کرده، نقض صریح مقررات بین‌المللی به‌شمار می‌آید».

منابع نظامی ائتلاف عربی برای حمایت از دولت در یمن، روز شنبه 28 ژانویه اعلام کردند که نیروی هوای امارات، یک پهپاد نظامی رژیم ایران را بر فراز شهر «المخا» در یمن سرنگون کرد.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای عضو ائتلاف عربی برای دفاع از دولت قانونی در یمن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b5408b2-e6a7-4a6e-b0bd-5dcfeb83b997"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات