728 x 90

کلاه‌برداری دولتی در بروجن

تخریب دیوار باغ‌های مردم در  بروجن توسط جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست
تخریب دیوار باغ‌های مردم در بروجن توسط جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست
بنا‌ به اخبار رسیده از منطقهٴ ”سیاسرد“ بروجن در استان چهارمحال بختیاری، عوامل  دولت چندی پیش اقدام به فروش زمینهای مشجر خارج از محدوده شهری به اهالی سیاسرد نمود.

اهالی منطقه نیز پس از پرداخت بهای زمین و طی کلیه مراحل قانونی آن، اقدام به دیوارکشی زمینهای خود نمودند.

اما از دو هفته پیش جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست شهرستان بروجن اقدام به تخریب دیوار باغ‌های مردم در همان منطقه نموده و در برابر اعتراض اهالی عنوان کرده‌اند: این‌جا خارج از محدوده شهری است و نباید دور این زمین‌ها دیوار کشید!

شایان ذکر است که مردم در همین زمین‌ها اقدام به کاشت درخت و... کرده بودند و اینک با تخریب دیوار باغ‌های خود روبه‌رو شده‌اند! برخی از صاحبان باغ‌ها مجدداً شروع به ساخت دیوار باغ‌های خود کرده و برخی دیگر که امکان مالی مناسب نداشته، باغ‌هایشان را به همان حالت مخروبه رها کرده‌اند.

اهالی محل با توجه به این‌که تمامی مراحل قانونی خرید زمین‌ از دولت را طی کرده‌اند، حدس می‌زنند دولت برای اخاذی و گرفتن پول بیشتر، اقدام به تخریب باغ‌هایشان کرده.

به هر حال، در شرایط حاضر مردم مطمئن نیستند که حتی وقتی با دولت قرارداد قانونی هم امضا می‌کنند، باز عاقبت معامله به خیر شود! این شیوه کلاهبرداری که دولت خود اقدام به فروش زمینهای خارج از محدوده کند و پس از اخذ پول و عقد قرار داد و پس از گذشت مدتها از انجام معامله، خود به بهانهٴ خارج از محدوده بودن زمین‌ها، دست به تخریب دیوار باغ مردم بزند، جدیدترین شیوه کلاهبرداری حکومتی در نظام آخوندی است.

مقامات محلی به این سؤال اهالی که اگر این زمین‌ها خارج از محدوده و شامل چنین قوانینی هستند! پس چرا آنها را فروختید و چرا چنین نکته‌یی را هنگام قرار داد، در متن قرارداد وارد نکردید، جوابی نمی‌دهند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41f196ee-585c-4f69-8d17-f8e1a203e075"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات