728 x 90

آلبرتو نيسمن - آرژانتين,

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تحقیقات حول پرونده قتل آلبرتو نیسمن شدند

-

آلبرتو نیسمن
آلبرتو نیسمن
نمایندگان کنگرهٴ آمریکا با ارائهٴ دو قطعنامه جداگانه در مجلس نمایندگان و سنا، از دولت آرژانتین خواستند، تحقیقات و پیگرد مسئولان بمب‌گذاری تروریستی بوئنوس‌آیرس در سال 1994 و قتل قاضی شهید آرژانتینی، آلبرتو نیسمن را ادامه بدهد.
در سنای آمریکا این قطعنامه توسط سناتورها کریس کونز، مارکو روبیو، تیم کین و جیمز لانکفورد ارائه شد.

سناتور مارکو روبیو، گفت: در دولت پرزیدنت ماکری، آرژانتین اصلاحات مهمی را در پیش گرفته و گام‌هایی را برای برقراری حکومت قانون برداشته است.
این اصلاحات را به‌ویژه می‌توان در تحقیقات مستقلی مشاهده کرد که در پرونده قتل آلبرتو نیسمن در جریان است؛ همان قاضی‌یی که در حال تحقیق درباره بمب‌گذاری آمیا بود و به‌نحو مشکوکی کشته شد».

در مجلس نمایندگان آمریکا نیز قطعنامه مشابهی توسط جف دانکن رئیس زیرکمیتهٴ نیم‌کره غربی و آلبیو سایرس رئیس دموکراتها در این کمیته پیرامون روابط آمریکا و آرژانتین، ارائه شد.

در این قطعنامه که الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیتهٴ امور خارجی و ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتهٴ خاورمیانه و شمال آفریقا نیز از حامیان آن هستند، از دولت ماکری خواسته شده است، به تحقیق و پیگرد مسئولان عملیات تروریستی بوئنوس‌آیرس در سال 1994 و پرونده قتل قاضی آلبرتو نیسمن ادامه بدهد.

در همین حال رسانه‌های آرژانتین گزارش دادند که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، با خانوادهٴ قاضی شهید، آلبرتو نیسمن در شهر رم ایتالیا دیدار کرد.

قاضی آرویو سالگادو همسر پیشین قاضی نیسمن گفت پاپ گفته است که همواره به‌یاد آلبرتو نیسمن دعا خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b57859af-24da-4fbe-84c1-047a9aedf5ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات