728 x 90

فساد اقتصادى,

”تیر خلاص به تولید داخلی“ !

-

برنج پلاستیکی
برنج پلاستیکی
بنابرگزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) هیأت وزیران رژیم در جلسه 25 دی 95 تعرفه واردات ۸ کالای اساسی و حساس شامل برنج سفید و قهوه‌ای، کره، گوشت قرمز گوسفندی، لپه، لوبیای قرمز، لوبیای چیتی، لوبیای چشم بلبلی و موز را ۵ تا ۵۰ درصد کاهش داد. (خبرگزاری تسنیم 2بهمن 95)

این خبرگزاری حکومتی در ادامه گزاش می‌نویسد: ”بر اساس تصویب هیأت وزیران، نرخ انواع برنج سفید و قهوه‌ای از حقوق ورودی 32 درصد به 5 درصد، کره از 20 درصد به 5 درصد، گوشت قرمز گوسفندی از 26 درصد به 5 درصد، لپه از 15 درصد به 10 درصد، لوبیای قرمز از 10 درصد به 5 درصد، لوبیای چیتی از 32 درصد به 5 درصد، لوبیای چشم بلبلی از 55 درصد به 5 درصد و موز از 26 درصد به 5 درصد کاهش یافت“.

کاهش تعرفه این اقلام ادامه تولید آنها را در داخل کشور به خطر می‌اندازد، کشاورزان و دامداران را بیش از پیش متضرر می‌کند. ضمن این‌که از یک طرف باعث افزایش سود بازرگانی برای تجار و مهره‌های غارتگر وابسته به نظام، و از طرف د‌یگر به نفع تولیدکنندگان خارجی تولید این اقلام است.

بهانه دولت برای کاهش تعرفه‌ها این است که در نظر دارد با این اقدام قیمت ها را در بازار بشکند.

اما آنچه در نهایت این اقدام کاملاً به زیان تولید کنندگان داخلی است.

در خصوص تاثیر سوء کاهش تعرفه گوشت گوسفندی بر صنعت دام کشور، رئیس اتحادیه دام داران می‌گوید: «در حال حاضر در تولید گوشت گرم در کشور خودکفا و حتی صادرکننده هم هستیم؛ به همین دلیل این کاهش تعرفه گوشت قرمز وارداتی به نوعی پرداخت یارانه به تولیدکنندگان خارجی است و ضربه مهلکی به صنعت دامپروری کشور وارد می‌کند».

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز این تصمیم دولت روحانی را در جهت شکسته شدن ستون فقرات استقلال کشور در حوزه امنیت غذایی می‌داند (خبرگزاری حکومتی فارس 6بهمن 95)

دریک برنامه تلویزیونی رئیس کمیسیون کشاورز مجلس رژیم کاهش تعرفه محصولات اقلام فوق را زدن تیرخلاص به تولید داخلی و به نفع وارد کنندگان (تجار وابسته به رژیم) و حمایت از تولیدکنندگان خارجی دانست.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی نیز گفت: ”با مصوبه دولت مبنی بر کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، واردات به قدری افزایش می‌یابد که نگران سال آینده کشاورزی هستیم“. (تلویزیون شبکه دو7بهمن95)

کاهش تعرفه‌های واردات محصولات کشاورزی همچنین باعث گسترش هرچه بیشتر فساد، رانت‌خواری و قاچاق این محصولات می‌شود‌.

در جلسه علنی 13مهر95 مجلس ارتجاع که حجتی وزیر کشاورزی روحانی برای پاسخگویی به سؤال اعضای مجلس حاضر شده بود، واقعیتهایی در زمینه فساد، رانت‌خواری وقاچاق محصولات کشاورزی برملا گردید. در این جلسه لاهوتی نماینده مجلس ارتجاع از لنگرود خطاب به حجتی گفت: «سالیانه آقای دکتر حجتی دو برابر ظرفیت نیاز ما در کشور ما شما برنج داری وارد کشور میکنی، غیر از قاچاق... این 400هزار تن واردات برنج برای منافع یک عده آدمهای صاحب منافع باز گذاشته شده، در سال بالای یک میلیون تن برنج غیر از برنج قاچاق وارد کشور می‌شود شما آقای حجتی دیشب در اخبار همین صدا و سیما نماینده جنابعالی آمد و گفت برنج اروگوئه با بهترین قیمت و با مرغوب‌ترین نرخ ما این رو وارد می‌کنیم، می‌خواهیم توزیع بکنیم، آقای حجتی چرا ساکت شدی؟ مگر سازمان استاندارد همین برنج خارجی همین برنج اروگوئه‌ای که جنابعالی اعلام میکنی امروز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی برایش تبلیغ میکنی اینها رو آلوده اعلام نکرد؟ مگر وزارت بهداشت اینها رو آلوده اعلام نکرد؟“

یکی دیگر از آثار سوء این تصمیم دولت روحانی ورود بی‌رویه محصولات کشاورزی خصوصاً برنج با کیفیت پایین و در مواردی مخلوطی از محصول برنج و پلاستیک است.

در زمینه وجود برنج تقلبی در بازار خانم هموطنی در ویدئو کلیپی می‌گوید: ”من امروز در محل کارم احساس کردم برنجی که دارم مصرف می‌کنم، خیلی حالت لاستیکی دارد. از آن یک کم آوردم خانه که امتحانش بکنم. می‌بینید که گاز را کاملاً داغ کردم و برنج را ریختم رویش... . کاملاً برایم ثابت شد برنج‌هایی که ما می‌خوریم پلاستیک است. اگر برنج را بو بدهید روی هر حرارتی فقط سرخ می‌شود. الآن این برنج که در تابه حرارت می‌دهم کاملاً لاستیک است. نگاه کنید آب شد و چسبید به هم... “


 
دولت آخوند روحانی سیاست کثیف پایین آوردن تعرفه‌های گمرگی برای کالاهای خارجی را در زمنیه‌های دیگر نیز به‌کار گرفته است. از جمله در محصولات نساجی، پارچه و لباس.

در این رابطه خبرگزاری حکومتی ایسنا می‌نویسد دولت روحانی ”به‌طور همزمان تعرفه واردات پوشاک و پارچه را کاهش داده است. (خبرگزاری حکومتی ایسنا 22آذر95)

واقعیت این است که این‌ها نمونه‌ای از بیشماران اقدامات ضد ملی این نظام در جهت نابودی تولید ملی و ازدیاد بیکاری مردم و جوانان، به‌سود چپاول غارتگران حکومتی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48d28274-72db-447d-a4da-2fa0fa6dc10c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات