728 x 90

یازده میلیون نفر در منطقه دریاچه چاد، نیازمند کمکهای غذایی هستند

گرسنگی و تهدید قحطی در منطقه دریای چاد  در آفریقا
گرسنگی و تهدید قحطی در منطقه دریای چاد در آفریقا
بیش از یازده میلیون نفر در منطقه دریاچه چاد نیازمند کمکهای غذایی اضطراری هستند. مسئول دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در ساحل هشدار داده است که اگر سریعاً به ساکنان و آوارگان این منطقه کمک نشود بسیاری از آنها به‌ویژه کودکان خواهند مرد.

توبی لانزر تأکید کرده که بیش از ۷ میلیون تن از ساکنان این منطقه و آوارگان با «ناامنی مزمن غذایی» روبه‌رو هستند؛ به این معنی که آنها با تنها یک وعده غذا در روز، در مرز خطرناک قحطی قرار دارند.

منطقه دریاچه چاد که بین چهار کشور نیجریه، چاد، کامرون و نیجر تقسیم شده است، از سال ۲۰۰۹ با آغاز فعالیتهای گروه اسلام گرای بوکوحرام دچار درگیریهای خونین است.

توبی لانزر، مسئول دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در ساحل، با اشاره به وضعیت ساکنان این منطقه گفت: «می دانیم که حدود ۵۱۵ هزار کودک در منطقه دریاچه چاد از سوء تغذیه شدید و کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و اگر به موقع به آنها کمک نشود خواهند مُرد..»

تا کنون درگیریهای نظامی در منطقه چاد با گروه بوکوحرام جان هزاران تن را گرفته و بیش از دو میلیون و یکصد هزار آواره به جا گذاشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d584de5-8b5b-4dc8-a56e-76c38c9efbe4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات