728 x 90

تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای ترانزیت در مرز میر جاوه

تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای ترانزیت
تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای ترانزیت
دهها نفر از رانندگان خودروهای ترانزیت در اعتراض به افزایش قیمت گازوئیل در گمرک میرجاوه تجمع کردند.

یکی از این رانندگان معترض گفت قیمت گازوئیل در گمرک میرجاوه در یک‌ماه قبل هر لیتر هزار و 300 تومان بود که این مبلغ از دیروز تا حالا ابتدا هزار و 600 تومان و سپس به هزار و 750 تومان افزایش یافته است.
وی افزود: بیشتر از یک و نیم میلیون پول برای گازوئیل دادم، با این هزینه سوخت چطور به سفر ادامه بدهم، با این افزایش قیمت گازوییل، تمام کرایه‌ای که می‌گیریم صرف پرداخت هزینه سوخت مصرفی می‌شود، رانندگان پاکستانی از سهمیه 50 لیتری گازوییل استفاده می‌کنند اما ما چنین سهمیه‌ای نداریم.
راننده دیگری با بیان این‌که از گلستان آمدم، گفت: هزینه گازوئیل به یکباره به هزار و 750 تومان رسیده است و پرداخت این هزینه برای رانندگان مقرون به صرفه نیست و باید کل کرایه دریافتی را بابت بهای سوخت خرج کنند، از طرفی دیگر بدون اطلاع‌رسانی، قیمت ها را افزایش داده‌اند و اکنون توان پرداخت قیمت سوخت را نداریم.

یکی دیگر از رانندگان ترانزیت گفت: هزینه سوخت مصرفی خودروهای ترانزیت در یک ماه گذشته 33 بار افزایش قیمت داشته و از لیتری هزار و 300 به هزار و 450 سپس به هزار و 600 و اکنون به هزار و 750 رسیده است و این نوسان قیمت باعث اعتراض رانندگان شده و اکنون 150 راننده در اعتراض به این افزایش قیمت در مرز میرجاوه تجمع کردند.
وی افزود: 3 شبانه روز در مرز میرجاوه هستیم اما هیچ‌یک از مسئولان به خواسته ما رسیدگی نمی‌کنند، هزینه هزار لیتر گازوئیل چیزی حدود 2 میلیون تومان می‌شود چطور باید این هزینه را پرداخت کنیم.

این راننده معترض با اشاره به این‌که محموله گاز را از مرز بیله سوار آذربایجان به سمت پاکستان حمل می‌کند افزود: کرایه این محموله چهار میلیون و 200هزار تومان است که با افزایش قیمت گازوئیل، دو میلیون و 400هزار تومان این مبلغ آن فقط صرف گازوییل می‌شود.

راننده دیگری با بیان این‌که از مریوان آمدم گفت: قیمت هر لیتر گازوییل در مرز باشماق هزار تومان است اما در اینجا باید لیتری هزار و 750 برای یک لیتر گازوئیل بپردازیم هر روز قیمت ها را افزایش می‌دهند و هیچ کس جوابگوی رانندگان معترض نیست، دولت باید جوابگوی رانندگان معترض به افزایش قیمت باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dbe1cb0-96d4-42e3-8717-d7307dbdc9a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات