728 x 90

تأکید اپوزیسیون سوریه بر ضرورت خروج گروههای تروریستی از سوریه

تاکید اپوزیسیون سوریه بر خروج گروههای تروریستی از سوریه
تاکید اپوزیسیون سوریه بر خروج گروههای تروریستی از سوریه
محمد علوش، رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح در آستانه پایتخت قزاقستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ”اخراج گروه‌های تروریستی خارجی از سوریه برای پایداری آتش‌بس سراسری در این کشور ضروری است“.

خبرگزاری آناتولی که روز سه‌شنبه 5بهمن ماه این سخنان را مخابره کرد به‌نقل از وی نوشت: ”هدف ما رسیدن به یک راه‌حل سیاسی واقع و پایدار در سوریه است که این راه‌حل باید در چارچوب بیانیه نشست ژنو-1، قطعنامه شماره 3118 و 2254 شورای امنیت سازمان ملل‌متحد باشد“.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد ”دستیابی به راه‌حل سیاسی به‌صورت محاکمه بشار اسد و تمامی عاملان خونریزی در سوریه در پیشگاه عدالت ممکن خواهد بود“.

از سویی دیگر اسامه ابوزید سخنگوی هیأت اپوزیسیون در این مذاکرات گفت ”برخی پیشنهادات خود مربوط به چگونگی مکانیزم سه‌جانبه برای نظارت بر نقض‌های آتش‌بس سوریه که در پایان مذاکرات آستانه تصمیم تشکیل آن گرفته شد را به هیأت روسیه ارائه کردیم. ترکیه و روسیه طی یک هفته پیشنهادات مذکور را بررسی و پاسخ را ارائه خواهند کرد. این کشور همچنین به ما وعده داد که برای آزادی 13000 زندانی سیاسی زن که در زندانهای رژیم اسد به‌سر می‌برند تلاش خواهد کرد“.

ابوزید در پایان سخنان خود اضافه کرد ”روسیه به وزارت دفاع رژیم اسد درباره نقض‌ متعدد آتش‌بس هشدار داده و تهدید کرده که نیروهای رژیم و حامیان آن را از وادی بردی بیرون خواهد راند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7db8236-b42c-42be-8afd-a1b94496b614"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات