728 x 90

رنجهای بی‌پایان پناهجویان عراقی و سوری

رنج های پناهجویان سوری
رنج های پناهجویان سوری
رنجهای پناهجویان عراقی و سوری به‌ویژه در این فصل سرما و در این بی‌عملی جامعه جهانی بی‌پایان است و هر انسانی را تکان می‌دهد. آنها قربانی سیاستهای ضدبشری رژیم آخوندی و دست نشاندگان آن در عراق و سوریه هستند.

مردم عراق هم‌چنان به فرار از مناطق جنگی ادامه می‌دهند. تنها طی دو روز بیش از هزار نفر از مرز این کشور در غرب سنجار عبور کرده و رهسپار شمال شرق سوریه شده‌اند فاطمه ابراهیم خلف، پناهجوی عراقی که با کودکانش فرار کرده است، وضعیت فعلی را مانند یک جهنم توصیف می‌کند.

مهاجران در تلاشند خود را به اردوگاه «الحول» در شمال شرق سوریه برسانند. بیش از هزار عراقی هم‌اکنون در این اردوگاه به‌سر می‌برند.

خالد، پناهجوی عراقی می‌گوید: «سفر بسیار سختی بود. مثل شکنجه بود. ما باید مسافتهای بسیار طولانی راه می‌رفتیم و باید به قاچاقچیان پول می‌دادیم تا برای آمدن به اینجا ما را راهنمایی کنند. برای رسیدن به اینجا رنج زیادی را تحمل کردیم».

فرار پناهجویان سوری نیز ادامه دارد. برخی از آنها در شهر سفیره در نزدیکی حلب اسکان یافته‌اند. زنان برای گذران زندگی مجبور به بافتن لیف هستند.

الهام صالح از یک‌سال پیش با خویشاوندانش در خانه‌يی در سفیره زندگی می‌کند. او هر کدام از لیفهایی را که بافته به‌مبلغ ۹ سنت می‌فروشد.

در دو ماه گذشته ۳۵۰۰ خانواده از دیر حافر و اطراف آن فرار کرده و به شهر سفیره آمده‌اند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a33326c6-50f0-448b-94a7-6650ffd0399c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات