728 x 90

طرح جدید سناتورهای آمریکایی برای تحریم جدید غیراتمی رژیم ایران

سناتور تود یانگ و مارکو روبیو و جان کورنین
سناتور تود یانگ و مارکو روبیو و جان کورنین
سه سناتور آمریکایی شامل مارک روبیو، جان کورنین و تود یانگ روز سه‌شنبه 5بهمن 95 ”قانون تحریمهای غیراتمی ایران“ را ارائه دادند. آنها خواهان اعمال تحریمهای شدید مالی و اقتصادی علیه اقدامهای غیراتمی رژیم تهران از قبیل نقض حقوق‌بشر، حمایت از تروریسم بین‌المللی و فعالیت موشکهای بالستیک، شدند.

سناتور مارکو روبیو در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: ”بعد از سالیان دادن امتیازهای یک جانبه و انعطاف توسط دولت سابق آمریکا، زمان آن فرا رسیده است که علیه حمایت رژیم ایران از تروریسم، فعالیتهای شوم موشکهای بالستیک این رژیم و نقض فاحش حقوق‌بشر توسط آن دست به اقدام زد“.

سناتور روبیو گفت ”من مشتاقانه در انتظار همکاری با دولت جدید به‌منظور مورد مواخذه قرار دادن کامل رژیم ایران در هر دو زمینه تهدید غیراتمی و اتمی هستم“.

سناتور یانگ گفت: رژیم ایران به‌خاطر حمایتش از تروریسم و ”توسعه مهاجمانه موشکهای بالستیک برای تهدید متحدان آمریکا، نیروهای نظامی گسیل شده و نهایتاً علیه خاک آمریکا“ کماکان یک تهدید باقی مانده است.

سناتور یانگ در بیانیه‌یی افزود: «این طرح تبعاتی جدی به رژیم ایران تحمیل کرده و روشن خواهد کرد روزهایی که فعالیت‌های تروریستی و موشکی رژیم ایران با پاسخی فراتر از بیانیه از جانب واشینگتن روبه‌رو نمی‌شد، به پایان رسیده‌اند».

سناتور کورنین همزمان با ارائه این طرح از کنگره و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا ”عواقب واقعی اقتصادی علیه اقدامهای رژیم ایران اعمال نمایند تا نشان داده شود که آمریکا شدیداً مخالف نقض حقوق‌بشر، فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در سراسر جهان و جاه‌طلبیهای موشک بالستیکی توسط آن است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aaf681b6-06fa-48e3-8da2-4167cccfc832"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات