728 x 90

تلفات حزب‌الله لبنان در وادی بردا در حومه دمشق

آثار گلوله باران مناطق مسکونی در وادی بردا
آثار گلوله باران مناطق مسکونی در وادی بردا
منطقه وادی بردا هم‌چنان در آتش می‌سوزد. مقاومت رزمندگان و اهالی این منطقه چشمگیر است آنها با وجود محاصره کامل اما تاکنون اجازه نداده‌اند که شبه‌نظامیان رژیم ایران و مزدوران لبنانی آن پیشروی کنند.

شبه‌نظامیان رژیم ایران تلاش خود را برای حمله به شهر عین فیجه در منطقه وادی بردا برای سی و چهارمین روز متوالی ادامه دادند. آنها در پوشش هوایی فشرده و همچنین آتش توپخانه نظامیان اسد، از چند محور دست به تهاجم زدند. همزمان رزمندگان اپوزیسیون و مدافعان وادی بردا، تهاجم شبه‌نظامیان را درهم‌شکسته و تلفات زیادی به عناصر حزب‌الشیطان وارد کردند.

وضعیت انسانی در این منطقه زندگی را برای شهروندان کاملاً مشکل کرده است. فعالان گفتند: شب گذشته رزمندگان توانستند یک تانک دشمن را منهدم کنند و 6تن از عناصر حزب‌الشیطان و نظامیان اسد را در جریان درگیریها در محور عین فیجه به قتل برسانند. همزمان هواپیماهای اسد چندین حمله هوایی در اطراف ایستگاه پمپاژ آب انجام دادند.

شبکه خبری وادی بردا، رسیدن شبه‌نظامیان به مسجد شهر عین فیجه را تکذیب کرده و تأکید کردند عکسی که رسانه‌های رژیم اسد به‌عنوان مسجد عین فیجه منتشر کردند، عکس یکی از مساجد در شهرک عین خضره است که شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان هفته گذشته آن را اشغال کردند.

در سایه محاصره کشنده و درگیریهای مستمر، اهالی این منطقه بدون آب و برق و ارتباطات هستند و از کمترین امکانات دارویی و پزشکی به‌ویژه برای بیماران قلبی و فشار خونی محروم هستند. الزامات امداد اولیه وجود ندارد این در حالیست که روزانه بر تعداد مجروحانی که توسط شبه‌نظامیان و عناصر اسد مورد هدف قرار می‌گیرند، افزوده می‌شود.

شبه‌نظامیان جنایتکار از ورود هر گونه کمکهای انسانی به شهر و همچنین خارج کردن شهروندان و مجروحان ممانعت می‌کنند. یک تیم از هلال احمر در هماهنگی با نظامیان اسد برای خارج کردن بیماران و مجروحان خطرناک از طریق پست بازرسی رأس العامود اقدام کرد اما عناصر موجود در پست بازرسی مانع از خارج کردن مجروحان خطرناک شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/399ad146-2e2c-4b3e-b813-5979fbfc451d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات