728 x 90

اپوزیسیون سوریه دستور کار مذاکرات آستانه را با روسیه مورد بحث و بررسی قرار داد

اسامه ابوزید مشاور قانونی ارتش آزادی سوریه
اسامه ابوزید مشاور قانونی ارتش آزادی سوریه
«هیأت اپوزیسیون نظامی سوریه در مذاکرات آستانه روز شنبه دوم بهمن اعلام کرد که دستور کار مذاکرات آینده را در آنکارا با هیأت روسی مورد بحث و بررسی قرار داده است. در همین حال مقامهای ترکیه و منابعی در اپوزیسیون پایان آماده‌سازیهای مذاکرات را تأکید کردند.

اسامه ابوزید سخنگوی هیأت اپوزیسیون سوریه گفت که آنان درباره چگونگی رسیدن دیدار آستانه به راه‌حل صلح‌آمیز در سوریه، طبق بیانیه ژنو و قطعنامه 2254 شورای امنیت با هیأت روسی بحث کرده‌اند.

وی توضیح داد که هیأت اپوزیسیون بر ضرورت التزام به آتش‌بس و مستند ساختن نقض آتش بس های رژیم اسد و رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته و در رأس آنان شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، تأکید کرده است.

ابوزید همچنین گفت که هیأت اپوزیسیون ابتکاری را برای بازگشت آرامش به وادی بردا در غرب دمشق ارائه کرده و از روسیه خواسته که به التزامات خود عمل کرده و مسئولیتهای خود را برای درک واقعیت آنچه در وادی بردا و بقیه مناطق مورد تهدید بپذیرد و طرف روسی متعهد شده که این خواسته‌ها را به رهبری مسکو منتقل بکند...».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a63f875-7116-4e37-8252-4b3349dbd71e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات