728 x 90

آلبرتو نيسمن - آرژانتين,

رئیس‌جمهور آرژانتین خواستار تعیین‌تکلیف سریع پرونده قتل آلبرتو نیسمن شد

-

آلبرتو نیسمن
آلبرتو نیسمن
مائورو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین به تعیین‌تکلیف سریع تحقیقات درباره قتل قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن فراخوان داد.
پایگاه خبری برایت‌بارت در گزارشی درباره دومین سالگرد قتل نیسمن به‌نقل از ماکری، نوشت: «نمی‌توان چند دهه برای حل و فصل مسائل زمان گذاشت».

همچنین پاتریسیا بولریچ وزیر امنیت آرژانتین درباره شکست تحقیقات پیرامون قتل قاضی نیسمن گفت، شماری از تماس‌های تلفنی خودش و سایرین با نیسمن از تلفن او پاک شدند.

وی افزود: «هدف این بود که همه‌چیز لاپوشانی بشود؛ چون نیسمن قصد داشت رابطه (دولت فرناندز)... و (رژیم) ایران را نشان بدهد. آنها می‌خواستند او را از سر راه بردارند».

سناتور مارکو روبیو از اعضای برجستهٴ سنای آمریکا در سالگرد قتل نیسمن، تأکید کرد: «همان‌طور که آلبرتو نیسمن در پی عدالت برای قربانیان حمله تروریستی (رژیم) ایران به (مرکز) آمیا بود، ما باید در پی عدالت برای او دو سال بعد از قتلش باشیم».

از سوی دیگر دامیان پاتچر خبرنگاری که روز قتل قاضی نیسمن اولین بار این خبر را منتشر کرد، در مصاحبه با اینفوبائه آراژانتین، گفت: «فکر می‌کنم فرمان (قتل نیسمن) توسط رئیس‌جمهور وقت و بالاترین حوزه‌های قدرت صادر شد. به‌نظر من (این قتل) توسط آرژانتینی‌ها صورت گرفت و (رژیم) ایران نیز... در آن دخیل بود».

روز چهارشنبه در دومین سالگرد قتل این قاضی شهید آرژانتینی مراسمی در بوئنوس‌آیرس در بزرگداشت او با حضور خانواده‌اش برگزار شد. شرکت کنندگان پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «عدالت برای نیسمن».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f14e2b2-f170-4843-bc44-330eed19562e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات