728 x 90

آسوشیتدپرس: ایران در شوک آتش‌سوزی مرگبار و فروریختن ساختمان پلاسکو فرو رفت

ساختمان پلاسکو
ساختمان پلاسکو
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه 30دی95 گزارش داد: یک بنای تاریخی در قلب پایتخت ایران روز پنجشنبه دچار حریق شد و فروریخت. در این حادثه، حداقل 30نفر از آتش نشانها کشته و بقیه همکارانشان شوکه شده و عابران پیاده، در خیابانها می‌گریستند.

فاجعه ساختمان 17طبقه پلاسکو بطوری سهل‌انگارانه از تلویزیون پخش زنده شد. شاهدان عینی گفتند خیلیها از محدوده پلیس گذشته و به‌دنبال اسباب و وسایل خود به داخل ساختمان برگشته بودند.

مسعود حسینی یک شاهد عینی گفت از بلندگوها از ما خواستند تخلیه کنیم اما برخی مجدد به داخل ساختمان رفتند تا مدارک باارزش و چکهای بانکی و این‌که تمام زندگیشان که در این مغازه‌ها بوده را نجات بدهند.

حسینی گفت آتش نشانها برای نجات اینها به داخل ساختمان رفته بودند که ناگهان بنا فروریخت.

قالیباف شهردار تهران گفت تا پنجشنبه‌شب 20جسد آتش نشانها بیرون آورده شده است.

در مغازه‌های لباس فروشی در طبقات فوقانی که از بخاریهای نفتی برای گرمایش و از سوخت نفت برای خوراکپزی استفاده می‌کردند حریق به اوج خود رسیده بود.

چند ثانیه از فیلم فروریختن این ساختمان از تلویزیون دولتی، در حالی پخش شد که با یک خبرنگار در صحنه در نزدیک این محل مشغول مصاحبه بود.

خبرنگار در صحنه گفت انشاالله چیزی برای آتش نشانها که آنجا بودند اتفاق نیفتاده باشد و سپس خودش به گریه افتاد.

معصومه کاظمی که شاهد صحنه این فاجعه بود گفت به سمت این ساختمان دویده که دو پسر و یک برادرش را نجات دهد ولی الآن نمی‌دانم آنها کجایند و به گریه افتاد.

عباس نیکخو که در کنار این صحنه ایستاده بود و گریه می‌کرد گفت برادرزاده‌ام در یک مغازه این ساختمان کار می‌کرد و او با من از وقتی به تهران برای شغل آمدیم زندگی می‌کرد ما از شمال کشور برای کار به این‌جا آمده بودیم.

در ساعتهایی بعد از فروریختن این بنا، مقامهای دولتی گفتند این ساختمان چارچوب ضعیفی داشته است اما وارد جزییات آن نشدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی فارس ساختمان بعد از پلاسکو هم روز پنجشنبه دچار حریق شده است و آتش نشانها مشغول خاموش کردن آن هستند...

پلاسکو بلندترین ساختمان وقت تهران بود و در شمال بازار تهران واقع شده بود. این ساختمان از بعد از انقلاب در درست بنیاد مستضعفان وابسته به سپاه پاسداران قرار داشت. سپاه بلافاصله بعد از این حادثه اظهارنظری نکرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd47c3f8-7348-42fa-a22e-de141dce6629"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات